معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه شهدای هویزه از برجسته ترین شهدا هستند، گفت: ناگفته های فروانی درمورد شهدا وجود دارد که باید بیان شوند. سید محمد حسینی در آیین گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد حماسه کربلای هویزه که امروز (۱۶ دی ماه) در یادمان شهدای هویزه برگزار شد، اظهار کرد: ما آمده ایم […]


معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه شهدای هویزه از برجسته ترین شهدا هستند، گفت: ناگفته های فروانی درمورد شهدا وجود دارد که باید بیان شوند.

سید محمد حسینی در آیین گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد حماسه کربلای هویزه که امروز (۱۶ دی ماه) در یادمان شهدای هویزه برگزار شد، اظهار کرد: ما آمده ایم بگوییم راه شهدای هویزه تداوم دارد و از رشادت های این شهدا تجلیل کنیم. همه مدیون شهدا به ویژه شهدای هویزه هستیم که در غربت و محاصره دشمن جان تسلیم کردند و مدت ها اجساد آنها در بیابان ماند و بعد از آزادسازی در عملیات بیت المقدس، این یادمان ایجاد شد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به شهادت خضرت زهرا (س) افزود: حضرت فاطمه (س) اسوه همه عالم است و  افتخار ما این است که چنین بانویی اولین بانوی مقاومت است. آیات زیادی از قران درمورد شان حضرت زهرا (س) و فرزندانش است و دست خلق از پی بردن به معرفت این حضرت پی ببریم کوتاه است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در دورانی که ایران اسلامی به دفاع از مرزهای نیاز داشت یک اشاره از امام راحل کافی بود تا جوانان ما در جاهای مختلف و جبهه های جنوب و غرب حضور و جان و خود را فدا کنند تا تمامیت ارضی کشور حفظ شود و بیگانه نتواند خاک کشور را اشغال کند.

حسینی با بیان اینکه شهدای هویزه از برجسته ترین شهدا هستند، گفت: ناگفته های فروانی درمورد شهدا وجود دارد که باید بیان شوند.

وی با اشاره به یادداشت های رهبر معظم انقلاب در زمینه دفاع مقدس و شهدا، بیان کرد: اگر حضرت آقا نبود شاید ابن همه ادبیات دفاع مقدس وجود نداشت با این وجود ایشان همیشه تاکید می کنند باید این خاطرات و تجارب ثبت و ضبط شوند تا نسل های آینده از آن بهره ببرند.

حسینی عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در مسیر شهدا حرکت کنیم و سربلندی که آن ها پیگیرش بودند را برای کشور داشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی نیز گفت: ماموریت اصلی سردار سلیمانی در خوزستان بود و در طول هشت سال دفاع مقدس در این استان حضور داشت و دیدیم مردم خوزستان چگونه در مراسم تشییع این شهید سنگ تمام گذاشتند. ایشان سال ها آرزوی شهادت داشت و در نهایت به آرزوی خود رسید و میلیون ها نفر نیکی وی را شهادت دادند.

وی با بیان این که این دولت مردمی و انقلابی است، تصریح کرد: دولت افتخار می کند راه شهدا را تداوم دهد و مدیری تراز اسلامی را به عنوان الگو معرفی می کند.

حسینی با اشاره به ارائه گزارش هایی از مشکلات و اقدامات مورد نیاز در استان، توسط استاندار خوزستان به رئیس جمهور افزود: خوزستان جزو اولویت های این دولت است و مشاهده کردیم که در اولین روز تشکیل دولت رئیس جمهور در خوزستان حضور پیدا کرد و دستوراتی داد و استاندار ویژه نیز انتخاب شد. رئیس جمهور لحظه به لحظه اقدامات در حال انجام و مشکلات استان را رصد می کند بنابراین به مردم اطمینان می دهم این دولت اهل رخوت، رکود و تنبلی نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خطاب به مردم گفت: خیالتان راحت باشد مسئولان در خدمت مردم هستند و ۱۸ نماینده مسائل استان را پیگیری می کنند اما برخی اقدامات کوتاه مدت و برخی چهار ساله هستند.

حسینی بیان کرد: اکنون سند تحول در ۳۷ موضوع مشحص و تقسیم کار دستگاه ها انجام شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در پی شیوع کرونا رخ داد، تصریح کرد: در برخی بازه های زمانی حتی یک تخت خالی در تهران و بسیاری از شهرستان ها وجود نداشت؛ این شرایط موجب شده بود که برخی می گفتند بابد در مقابل غرب کوتاه بیایم و FATF را امضا کنیم تا بتوانیم واکسن برای مردم تامین کنیم اما با تماس رئیس جمهور با سران مختلف برخی کشورها و پیگیری وی، بدون این کارها واکسن تامین شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مردم اولویت دولت است و معیشت و اقتصاد مساله دوم دولت است. دولت با تمام توان در حال کار است تا خدمات بهتری ارائه دهد؛ هر چند کمبودهایی وجود دارد. همچنین رئیس حمهور عازم روسیه است و نتایج توافقات این سفر قطعا به نفع مردم خواهد بود.

حسینی بیان کرد: رئیس جمهور موافق حقوق خوب کارکنان است اما باید یک نظام هماهنگ پرداخت تنظیم شود تا امکانات و اعتبارات عادلانه توزیع و کارهای عمرانی هم انجام شود.

وی با بیان این که دولت و وزرا آرام و قرار ندارند، افزود: فروش نفت در حال رسیدن به وضیت خوبی است و وضعیت منابع ارزی نیز در حال بهتر شدن است. همچنین به تدریج بدهی کشورهای مختلف به ایران پرداخت می شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اکنون اولویت دولت (تصویب) سند بودجه سال ۱۴۰۱ است که امیدواریم کلیات آن نیز روز یکشنبه تصویب شود؛ قرار است، این بودجه واقعی باشد و کسری نداشته باشیم و موارد مختلف در آن دیده شده است.

انتهای پیام