وزیرعلوم:سرانه فضای دانشگاهی در خوزستان افزایش می‌یابد
وزیرعلوم:سرانه فضای دانشگاهی در خوزستان افزایش می‌یابد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:سرانه فضای آموزشی، آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه‌های خوزستان با توجه به ظرفیت عظیم نیروی انسانی تحصیل کرده و امکانات مادی این استان باید افزایش یابد.

به گزارش عصر خوزستان: دکتر محمدعلی زُلفی گل سه شنبه شب در حاشیه تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تلاش و برنامه ریزی خواهیم کرد در سفر دوم رییس جمهور به خوزستان با تکمیل و تخصیص اعتبارات طرح‌های نیمه تمام، سرانه فضای آموزشی دانشگاه‌ها متناسب با نیاز‌ها افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به کمبود اعتباری دانشگاه‌های خوزستان اظهار داشت: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات مناسبی برای دانشگاه‌های خوزستان تخصیص م‌ی یابد.

پیشگامی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در آموزش مهارت محور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به موقعیت بسیار مناسب جغرافیایی و همجواری با منابع خاک و آب منطقه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: این دانشگاه با بهره مندی از امکانات بی شمار انسانی و منابع مادی و خدادادی باید پیشگام در آموزش مهارت محور باشد.

زُلفی گل افزود:وزارت علوم برای ارتقای سطح آموزش مهارت محور، نیاز‌های این دانشگاه را مرتفع خواهد کرد تا در توسعه بیشتر بخش کشاورزی خوزستان مشارکت فعال تری داشته باشد.

وی گفت: خوشبختانه این دانشگاه زمین‌ها و فضا‌های مناسبی برای راه اندازی پردیس فناوری و نوآوری دارد و می‌تواند در تولیدات محصولات کشاورزی دانش بنیان موثر باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این وزارت خانه نهایت همکاری و مساعدت را با این دانشگاه به عمل خواهد آورد تا در مسیر شکوفایی بیشتر بخش کشاورزی خوزستان قرار گیرد.

زُلفی گل افزود: مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز می‌تواند در بخش تحقیقات و فناوری با این دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی همراهی کند.

در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در دوره‌های کارشناسی، ارشد و دکترا به تحصیل اشتغال دارند.