توسعه میدان‌های نفت و گاز مناطق مرکزی شتاب می‌گیرد
توسعه میدان‌های نفت و گاز مناطق مرکزی شتاب می‌گیرد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر ضرورت شتاب بخشی به نگهداشت توان تولید میدان‌های گازی شرکت نفت مناطق مرکزی، گفت: چشم انداز ترسیم شده برای این شرکت افزایش تولید گاز به میزان ۱۴۲ میلیون مترمکعب در روز است.

به گزارش عصر خوزستان: به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر، شامگاه دوشنبه؛ ۲۴ بهمن ماه در نشست بررسی طرح‌های شرکت نفت مناطق مرکزی ایران که با حضور مدیران ارشد در ستاد شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: پتانسیل‌های افزایش تولید در شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی بسیار بالا است. هم اکنون نیز چندین میدان نفتی در محدوده عملیاتی این شرکت با سرمایه گذاری خارجی شرکت‌های روسی در حال توسعه است.

به گفته خجسته مهر، شرکت نفت مناطق مرکزی ایران همیشه جلوتر از برنامه ابلاغی پیش رفته و زمستان امسال هم هیچ گونه کسری‌ای در بحث تولید گاز نداشته است. چشم انداز ترسیم شده برای این شرکت نیز افزایش تولید گاز به میزان ۱۴۲ میلیون مترمکعب در روز است که مقدمات آن نیز انجام شده است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: به منظور تحقق چشم انداز ترسیم شده افزایش تولید گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، حدود ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران برای تولید ۱۰ میلیون مترمکعب گاز برای سال آینده و ۱۰ میلیون مترمکعب دیگر برای سال ۱۴۰۳ تخصیص داده شده است.

وی از هدفگذاری تولید ۳۰۰ هزار بشکه نفت و ۴۰۰ میلیون مترمکعب گاز در ۸ سال آینده در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران خبر داد و تاکید کرد: در زمستان سال آینده، حداقل تولید گاز نباید از حداکثر تولید امسال کمتر باشد و در این مسیر باید به مواردی مانند نگهداشت توان تولید و ذخیره‌سازی به‌ویژه در منطقه خانگیران توجه ویژه شود.

خجسته‌مهر با تاکید بر اهمیت نگهداشت نیروی انسانی، گفت: توسعه یک میدان ۵ سال طول می‌کشد، اما بهره‌برداری از آن ممکن است تا سال‌ها ادامه داشته باشد از این رو باید از هم اکنون برای تامین نیروی انسانی متخصص برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

معاون وزیر نفت همچنین از برگزاری آزمون استخدامی صنعت نفت از طریق سازمان سنجش در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: از این طریق بخشی از نیاز صنعت به نیروی انسانی متخصص مرتفع می‌شود.

خجسته‌مهر ضمن تاکید بر ضرورت آموزش مستمر کارکنان حین خدمت، اظهار کرد: افزون بر آموزش باید به موارد دیگر همچون خدمات، پشتیبانی و بهداشت و درمان کارکنان نیز توجه کرد:

معاون وزیر نفت ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه نفت مناطق مرکزی ایران، گفت: وزیر نفت نیز قدردان تلاش‌های صورت گرفته در این مجموعه است ضمن اینکه باید از نمایندگان استان فارس هم که همواره همراه مجموعه وزارت نفت، منطقه و استان بودند، قدرادانی کرد.