ثبت اولین دانش سازمانی توسط مهندس دانشی
ثبت اولین دانش سازمانی توسط مهندس دانشی

سامانه مدیریت دانش شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب طی نشستی با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت رونمایی و با ثبت اولین دانش سازمانی توسط مدیر عامل آماده بهره برداری شد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، صبح روز سه شنبه مورخ ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲ آیین رونمایی از سامانه مدیریت دانش شرکت برگزار شد. در این آیین که با حضور مهندس دانشی مدیرعامل و مدیران مناطق نفت خیز برگزار شد، ارائه گزارشی از نحوه آغاز مطالعات تا اجرای پایلوت انجام شد.

مهندس علیرضا دانشی ضمن تشکر از اقدام ارزشمند انجام شده، بر ضرورت آموزش و فرهنگ­ سازی بیشتر در سطوح مختلف سازمان، حفظ و نگهداری کلیه دانش­های ثبت شده، تاکید بر پیگیری هوشمندسازی نرم افزار و سهولت دسترسی کلیه کارکنان به سامانه مدیریت دانش، امکان اطلاع رسانی به افراد مرتبط در خصوص دانشهای جدید ثبت شده در سیستم و گسترش نرم افزار و عملیاتی نمودن آن تاکید نمودند.

دکتر محمدرضا آبیار رئیس مهندسی ساختار و بهره وری، ضمن تشکر از پشتیبانی اداره فاوا، مدیریت منابع انسانی، اداره پژوهش، شرکتهای بهره بردار، همکاران سیستمها و بهره­وری و سایر سازمانهایی که در فرآیند استقرار سیستم و اجرای آزمایشی از جمله: تهیه شرح کار جامع، برگزاری دوره­ها و کارگاه­های آموزشی، طراحی و بومی­سازی ساختار درخت دانش، نصب و راه اندازی سامانه و نیز در اجرای فاز پایلوت مشارکت داشتند اظهار داشت: استقرار سیستم مدیریت دانش یکی از آرزوهای دیرین شرکت بود که با پشتیبانی و حمایت مدیر عامل محترم، کل فرآیند تهیه شرح کار تا استقرار کامل سیستم با اهتمام جدی و داوطلبانه بسیاری از همکاران به مدت حدود ۲ سال مطابق برنامه زمانبندی پیش بینی شده، اجرائی گردید و مورد استقبال کم نظیر همکاران قرار گرفت و تا به امروز ۱۰۲ دانش توسط گروه­های منتخب در ستاد و شرکتهای بهره بردار در سامانه درج گردیده و در حال ارزیابی جهت صحه­گذاری است.

در ادامه آقای عباس رضایی رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات خلاصه ای از اقدامات انجام شده جهت نصب و راه اندازی نرم افزار ارائه نموده و به قابلیت هوشمندسازی نرم افزار اشاره و پیشنهاداتی ارائه شد.

مدیر عامل شرکت مشاور استقرار سیستم، ضمن اشاره به اقدامات گسترده انجام شده از جمله برگزاری دوره های آموزشی میدانی و انتشار ۳۰ نسخه دانستنی های دانش، به تشریح قابلیتهای نرم افزار پرداخت و ضمن ابراز خرسندی از استقبال مدیران و کارکنان از ابزار مورد استفاده جهت بررسی نتایج درج دانش ARR (after action review ) ، بر ضرورت استمرار مشارکت در تکمیل فاز پایلوت، هدف گذاری برای هر سازمان جهت درج دانش در سال ۱۴۰۳ ، سنجش سطح بلوغ دانش یک سال پس از استقرار و ضرورت اجرایی نمودن نظامنامه مدیریت دانش پیشنهادی تاکید نمودند.

در خاتمه جلسه، ضمن مرور تعدادی از دانشهای ثبت شده توسط همکاران شاغل و یک نمونه دانش ثبت شده توسط همکار بازنشسته ( آقای محمد زاده )، فرآیند ارزیابی و صحه گذاری آنها مورد بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است پروژه فوق مطابق شرح­کار مدون، به صورت یکپارچه در شرکت از تاریخ ۲۲/۰۷/۱۴۰۱ آغاز گردید و پس از برگزاری جلسات آموزشی/کارگاهی متعدد در مدیریت­ها/ادارات ستادی و شرکت­­های بهره­بردار نفت و گاز تابعه و طراحی ساختار درخت دانش و نیز بومی­سازی و نصب نرم افزار، فاز آموزشی “دانش نویسی” نیز با موفقیت در حال انجام است.