هشدار قرمز مدیریت بحران خوزستان برای وضعیت جوی
هشدار قرمز مدیریت بحران خوزستان برای وضعیت جوی

مدیریت بحران استانداری خوزستان در خصوص شرایط جوی پیش رو مبنی بر افزایش فعالیت سامانه بارشی و مواج شدن خلیج فارس هشدار سطح قرمز صادر کرد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از صدا و سیما، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان هشدار سطح قرمز هواشناسی را همراه با توصیه‌ها و دستورالعمل‌های لازم جهت پیشگیری و کاهش حوادث و خسارات احتمالی صادر کرد.

در پیام علی کرم پور آمده است : پیرو هشدار‌های سطح نارنجی و قرمز اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص تقویت سامانه بارشی و ذوب شدن برف ارتفاعات ، همچنین مواج شدن خلیج فارس از اواخر وقت چهارشنبه ۲۳/ ۰۱/ ۱۴۰۲ تا اواخر وقت پنجشنبه ۲۴/ ۰۱/ ۱۴۰۲ شاهد رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد شدید و انتظار ریزش تگرگ در مناطق مستعد (انتظار بارش بیش از ۱۰۰ میلی متر) و سیلابی شدن مسیل‌های کوهستانی خواهیم بود.

وی گفت این شرایط روز چهارشنبه در نیمه شمالی و حوضه آبریز رودخانه‌های دز و کرخه و روز پنج شنبه در مناطق شمالی و شمال شرقی و حوضه‌های آبریز رودخانه‌های دز و کارون پایدار است و آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب‌ها ، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی ، لغزندگی جاده ، اصابت صاعقه ، اختلال در سفر‌های بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی ، احتمال ریزش کوه ، آبگرفتگی معابر ، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی دور از انتظار نیست .

کرم پور تاکید کرد : تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد شدید و صاعقه بکار گرفته شود