روسای دانشگاه‌ها برای رفاه کارکنان، اقدامات سریع و موثری انجام دهند
روسای دانشگاه‌ها برای رفاه کارکنان، اقدامات سریع و موثری انجام دهند

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از روسای دانشگاه‌ها خواست برای رفاه کارکنان اقدامات سریع و موثری انجام دهند.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایسنا ، دکتر علی خطیبی در جلسه‌ی شورای آموزش عالی استان خوزستان که در تالار اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که دومین سفر هیات دولت به استان خوزستان گره‌گشای مشکلات این استان باشد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: سال قبل در حوزه آموزش عالی حمایت‌های خوبی از دانشگاه‌های کشور انجام شد و تلاش شد بدهی‌های دانشگاه‌ها به طور کامل پرداخت شود و تا حدود زیادی نیز این مهم محقق شد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده است در سال ۱۴۰۲ به اعضای هیات علمی جوان که در پنج سال گذشته جذب شده‌اند ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان پژوهانه اختصاص داده شود؛ همچنین به دانشمندان یک درصد در سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان و به دانشمندان دو درصد نیز ۵۰ میلیون تومان پژوهانه اختصاص می‌یابد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به سفر هیات دولت به استان خوزستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این سفر مصوبات خوبی برای حوزه آموزش عالی استان خوزستان مصوب شده است و پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه‌های استان خوزستان تکمیل خواهد شد.

خطیبی خاطرنشان کرد: تاکید کرده‌ایم که در سال جدید هیچ‌ پروژه‌ی عمرانی در دانشگاه‌های کشور کلنگ‌زنی نشود و اگر اعتباری نیز وجود دارد برای اتمام پروژه‌های نیمه‌ساز هزینه شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها در استان خوزستان باید به گونه‌ای اداره شود که جامعه نسبت به آن احساس مسئولیت داشته باشد و محیط دانشگاهی را متعلق به خود بدانند. از سوی دیگر دانشگاه‌ها نیز باید به مسئولیت اجتماعی خود نسبت به جامعه بپردازند و جامعه از دستاوردهای دانشگاه بهره‌مند شود.

خطیبی با تاکید بر رسیدگی ویژه به معیشت و حل مشکلات کارکنان دانشگاه گفت: آموزش عالی سه رکن دارد؛ استاد، کارمند و دانشجو. در رسیدگی به استادان و دانشجویان اقدامات خوبی انجام شده است و روسای دانشگاه‌ها باید برای رفاه حال کارکنان دانشگاه نیز اقدامات سریع و موثری انجام دهند.