تغییر فرماندار مسجدسلیمان در آستانه انتخابات/ چند تغییر در کمتر از دو سال/ دلیل تغییرات مکرر در فرمانداری های خوزستان چیست؟ / تدبیر برای مردم است یا برای انتخابات؟
تغییر فرماندار مسجدسلیمان در آستانه انتخابات/ چند تغییر در کمتر از دو سال/ دلیل تغییرات مکرر در فرمانداری های خوزستان چیست؟ / تدبیر برای مردم است یا برای انتخابات؟

عصرخوزستان: تیر ماه امسال معاون سیاسی وزیر کشور از بخشنامه ای سخن گفت که طی آن تغییر فرمانداران و استانداران جز در موارد اضطرار متوقف شده است چرا که عملا وزارت کشور و ستاد انتخابات وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده است. همچنین دبیر شورای نگهبان نیز در آبان ماه درباره تغییر فرمانداران در آستانه […]

عصرخوزستان: تیر ماه امسال معاون سیاسی وزیر کشور از بخشنامه ای سخن گفت که طی آن تغییر فرمانداران و استانداران جز در موارد اضطرار متوقف شده است چرا که عملا وزارت کشور و ستاد انتخابات وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده است. همچنین دبیر شورای نگهبان نیز در آبان ماه درباره تغییر فرمانداران در آستانه انتخابات هشدار داد و گفت که دخالت در انتخابات از طرف مجریان، جرم محسوب می شود.

به گزارش عصرخوزستان، در استان خوزستان کمتر از سه ماه به برگزاری انتخابات، تغییراتی در سطح فرمانداری ها در حال انجام است. حیدر حجتی نیا فرمانداری که انتصابش در مسجدسلیمان با حاشیه های فراوانی روبرو شد امروز پس از هشت ماه با حاشیه هایی به مراتب بیشتر از روز اول، سکان فرمانداری مسجدسلیمان را به محمد پاکدل سپرد.

آنگونه که خبرگزاری های محلی این شهرستان گزارش داده اند، آیین تودیع و معارفه فرماندار مسجدسلیمان نیز دستخوش حاشیه های این تغییر بوده و برخی از مسئولین شهرستان از تغییرات پی در پی در فرمانداری مسجدسلیمان گلایه کرده و آن را خیانتی آشکار به مردم مسجدسلیمان قلمداد کردند.

 

در کمتر از دو سال، چند فرماندار و سرپرست در فرمانداری مسجدسلیمان رفت و آمد کردند. عزل علیرضا گورویی و انتصاب اردوان قنبری، برداشتن قنبری و انتصاب حیدر حجتی نیا و حالا نیز آمدن محمد پاکدل از فرمانداری آغاجری و به دست گرفتن سکان فرمانداری مسجدسلیمان.

 

این سوال مطرح می شود که علت این تغییرات چه بوده است؟ آیا این تغییرات،  تدبیر برای مردم است یا برای انتخابات؟  اگر حجتی نیا سابقه یا عملکرد مناسبی نداشته و یا منتسب به جناح خاصی بوده چرا از اول باید به عنوان فرماندار یا سرپرست منصوب شود که اکنون در آستانه انتخابات با چنین عزل و نصب هایی شائبه برخی دخالت ها در انتخابات مطرح شود؟

فارغ از نگرش انتخاباتی به این نوع تغییرات، آیا با این بی ثابتی مدیریتی و تغییر مکرر مدیران، آن هم در شهر محروم مسجدسلیمان می توان انتظار پیشرفت و توسعه را داشت؟