با مردم صادق باشید / ترک خوردن دیوار اعتماد افکار عمومی نسبت به مسئولان / مردم در همه حال برای حفظ نظام و انقلاب آمادگی کامل دارند
با مردم صادق باشید / ترک خوردن دیوار اعتماد افکار عمومی نسبت به مسئولان / مردم در همه حال برای حفظ نظام و انقلاب آمادگی کامل دارند

خبر فاجعه هدف قرار دادن هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی توسط پدافند هوایی به جز آنکه جان بسیاری از هموطنانمان را گرفت اعتماد افکار عمومی را هم نشانه رفت و در این فاجعه شنیدن خبر آن از زبان بیگانه و رسانه های معاند انقلاب بر شکاف بین مردم و مسئولان افزود.

عصرخوزستان / مصطفی حلالی : خبر فاجعه هدف قرار دادن هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی توسط پدافند هوایی به جز آنکه جان بسیاری از هموطنانمان را گرفت اعتماد افکار عمومی را هم نشانه رفت و در این فاجعه شنیدن خبر آن از زبان بیگانه و رسانه های معاند انقلاب بر شکاف بین مردم و مسئولان افزود.

اعتمادی که پس از حوادث تلخ دیماه ۹۶ و  آبان‌ماه گذشته، در جریان وداع باشکوه مردم با سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی مقداری ترمیم شده بود اکنون در معرض خطر قرار گرفته است زیرا زمانیکه توقع داریم مردم با مسئولان صادق باشند، آیا نباید همین انتظار را از خودمان نیز داشته باشیم؟ شاید لازم است پی ببریم که صداقت بهترین سیاست برای حفظ اعتماد مردم به مسئولان است نه چیز دیگر.

متاسفانه عیب مسئولان این است که با مردم حرف نمی‌زنند، چه اشکالی دارد که با مردم حرف می‌زدید این خوب نیست که مسئولین و کارشناسانی در تلویزیون و رسانه ها حاضر شوند و مدام با دلیل و مدرک و قاطعیت خطای انجام شده را تکذیب کنند بعد به یکباره مردم پس از سه روز، صبح شنبه با عکس آن حرف ها روبرو شوند شما باشید چکار می کنید؟

چرا به فکر آنچه در این سه روز بر سر افکار عمومی آوردید نیستید؟ چرا فرصت صداقت در اطلاع رسانی و همدلی به ضد آن بدل شد و ظرفیت به وجود آمده پس از تشییع باشکوه پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی و تجدید بیعت مردم با انقلاب و رهبری آنی با تهدید مواجه شد؟ چرا ما به بیگانگان و ضد انقلاب اجازه دادیم نقش دایه ایی مهربان‌تر از مادر بازی کنند و رسانه‌های داخلی را خنثی و بی‌اثر و بی‌اعتبار جلوه دادیم؟

بهتر نبود ضمن تشریح فاجعه، اذعان به اشتباه فردی و خطای انسانی در اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی می کردید، مطمئن باشید مردم نشان دادند با مسئولان صادق همراهی می کنند و خطای غیر عمد را می پذیرند.

البته آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد پیشگیری از پنهان‌کاری مدیران در هر رده‌ای از مسئولیت است زیرا موجب بروز بحران جدی در همه ارکان نظام می شود و به دیگر بخش های حکومت تسری پیدا می کند و در آینده به فاجعه منتهی خواهد شد.

نباید اجازه داد آسیب‌ وارد شده به اعتماد عمومی مردم بر وحدت ملی در ایران سایه افکند و با درک عمیق از عمق این فاجعه انسانی و با استقبال از پذیرش مسئولیت این اشتباه، در پیشگاه ملت سر فرود آوریم و باور کنیم که اگر دشمن نتواند در جنگ برما پیروز شود، دروغ و بی صداقتی می‌تواند ملت ما را نابود کند.

انتظار داریم همانگونه که مردم ما نشان دادند، مسئولان هم  نشان دهند و صداقت را سرلوحه کار خود قرار داده و مطمئن باشند با صداقت می‌توانند مردم را همراه خود داشته باشند زیرا مردم ما در همه حال برای حفظ نظام و انقلاب آمادگی کامل دارند.