رد صلاحیت مقتدایی، یک عکس و کلی توصیه / شش ماه فشار حداکثری برای استعفا به خاطر انتشار یک عکس
رد صلاحیت مقتدایی، یک عکس و کلی توصیه / شش ماه فشار حداکثری برای استعفا به خاطر انتشار یک عکس

عصرخوزستان / دکتر بابک مختاری این لحظه آذر ماه ۹۵ در مراسم یاد بود مرحومه عفت فتحی خبرنگار فقید استان‌مان، توسط عکاس شوشان شکار شده است در این لحظه به دکتر مقتدایی استاندار معزول و محبوب خوزستان گفتم انتظار دارم کاندیدای ریاست جمهوری شوید و اگر کاندیدا شدید همه جوره در رکاب شما خواهم بود […]

عصرخوزستان / دکتر بابک مختاری

این لحظه آذر ماه ۹۵ در مراسم یاد بود مرحومه عفت فتحی خبرنگار فقید استان‌مان، توسط عکاس شوشان شکار شده است در این لحظه به دکتر مقتدایی استاندار معزول و محبوب خوزستان گفتم انتظار دارم کاندیدای ریاست جمهوری شوید و اگر کاندیدا شدید همه جوره در رکاب شما خواهم بود و ایشان با صراحت لهجه آبادانی‌ش جواب طنزی داد. ایشان بعدها کاندیدای ریاست جمهوری شدند و احراز صلاحیت نشدند مثل الان که برای مجلس هم تایید نشدند.

بعد از انتشار این عکس در سایت شوشان و اینستاگرام من، مدعیان گردش آزاد اطلاعات و معترضان به ممنوع التصویری سران اصلاحات، که دل خوشی از مقتدایی نداشتند با چند واسطه از من خواستند که عکس را از صفحه اینستاگرامم پاک کنم اما من زیر بار نرفتم.

 

نتیجه این ایستادگی، شش ماه فشار حداکثری به من به عنوان رئیس پارک علم و فناوری خوزستان برای استعفا بود که نهایتاً به برکناری نافرجام من از ریاست پارک علم و فناوری خوزستان یک هفته بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ انجامید و حتی حکم رییس جدید هم امضا شد اما ابتدا این حکم چند صباحی در کشو وزیر ماند و بعد هم به سطل زباله رفت و من هم تا دو سال و یک ماه بعد از آن تاریخ رییس پارک ماندم.

این خاطره را از آن جهت گفتم که اگر مدیر هستید یا روزی مدیر شدید یاد بگیرید با افراد شریف، مردم‌دار، بزرگ‌منش و توانمند جایی نروید، اگر رفتید کنار آنها ننشینید، اگر نشستید با آنها صحبت نکنید، اگر صحبت کردید درگوشی صحبت نکنید، اگر درگوشی صحبت کردید لااقل نخندید. عکس دوم کتاب داستان یک استاندار نوشته دکتر مقتدایی است که اجازه انتشار نیافت اما ایشان آنرا خصوصی منتشر کرد.

 

پ ن: دو مطلب اعتراضی از من به برکناری مقتدایی از استانداری خوزستان هم در این کتاب آمده است. در واقع سابقه من در دولت قبل و این دو مطلب عامل اصلی ناراحتی دوستان حامی برکناری استاندار سابق بود و این عکس به قرار مباحث مطرح شده در یک گعده شبانه، نشانه تداوم ارادت من به مقتدایی بود که البته هنوز هم ارادتم به این آزاد‌مرد باقی است ضمن اینکه منکر بعضی اشتباهات ایشان در دوره دوم استانداری خوزستان نیستم.

برگرفته از اینستاگرام دکتر بابک مختاری