هرج و مرج و بی قانونی به حیثیت  نظام لطمه می زند
هرج و مرج و بی قانونی به حیثیت  نظام لطمه می زند

عصرخوزستان / سید رسول موسوی : وقتی به قانون اساسی که خون بهای ملت است عمل نکنیم معلوم است که هرج و مرج و نا امنی و بی قانونی حاکم خواهد شد متاسفانه امروز شاهدیم که در کشور شایسته سالاری را کنار گذاشته اند و به جای دانائی،تخصص ،تجربه به تعهد ظاهری صرف چسبیدیم و چون […]

عصرخوزستان / سید رسول موسوی : وقتی به قانون اساسی که خون بهای ملت است عمل نکنیم معلوم است که هرج و مرج و نا امنی و بی قانونی حاکم خواهد شد متاسفانه امروز شاهدیم که در کشور شایسته سالاری را کنار گذاشته اند و به جای دانائی،تخصص ،تجربه به تعهد ظاهری صرف چسبیدیم و چون تعهد را در ظاهر نه در باطن می بینیم با ناکارآمدی تصمیم هایی گرفته می شود  که منافع ملی و عمومی کشور را به خطر می اندازند.

 

در گام دوم مورد نظر رهبری این  شیوه ها و روش و این رویه ها باید جمع آوری شوند،آنان که بدون کارآمدی و دانایی تصمیم می گیرند و آرامش عمومی را فدای قدرت طلبی و اهداف جاه طلبانه خود می کنند ، کاری به قانون اساسی ندارند متاسفانه در چنین شرایطی امیدی به اصلاح امور نمی توان داشت،اگر به قانون اساسی عمل نشود صحبت از حکومت قانون بسیار بی جا و باطل است در بی قانونی و هرج و مرج ،مسئولیت و مسئولیت پذیری پایمال و به طور کلی برچیده می شود قبول کنید ما قانون اساسی را کنار گذاشته ایم .

 

امام خمینی(ره) معمارو بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی حکومت اسلام را حکومت قانون می داند وهمه را مقید به پذیرش قانون کردند ولو برخلاف رای آنان باشد و بعد می فرماید متخلف از قانون،مجرم و قابل تعقیب می باشد و همه اختلافات را ناشی از قانون شکنی در مملکت میداند با حاکمیت قانون اساسی در مملکت جلوی بی قانونی را بگیریم و با اصلاح روش ها و راهکارها شرایط را به گونه ای تنظیم کنیم که احزاب سیاسی به معنای واقعی کلمه شکل بگیرند و فعالیت کنند تا بتوانند بر اساسی باید ها و نباید های قانونی امور مملکت را به پیش ببریم.

 

نه اینکه جریانی بیایید قدرت طلبی را در اولویت کار خود قرار دهند و گروهی فقیر و بیکار و دربدر و گروهی دیگر به دنبال تثبیت  سرمایه و قدرت خود باشند و اجازه ندهند که مسئولان قانونی کار و وظیفه خود را انجام دهند،بیایید به قانون اساسی برگردیم و آن را اجراکنیم. در حال حاضر،اجرای قانون اساسی واجب تر از نان شب برای مردم و مملکت است. فقر،نابرابری،بی عدالتی،بیکاری که روز به روز در جامعه ریشه دوانیده است به دلیل بی توجهی به قانون توزیع درآمد در کشور است. عدالت با قانون قابل اجرا ست و اقتصاد بدون عدالت ویرانگر و خانمان برانداز است.