ادعای پرونده سازی علیه رقبای انتخاباتی از سوی برخی کاندیداها در خوزستان / اجیر شدن عده ای برای شهادت و تایید گزارش ها / شورای نگبهان به بداخلاقی های انتخاباتی ورود کند
ادعای پرونده سازی علیه رقبای انتخاباتی از سوی برخی کاندیداها در خوزستان / اجیر شدن عده ای برای شهادت و تایید گزارش ها / شورای نگبهان به بداخلاقی های انتخاباتی ورود کند

عصرخوزستان: در فضای انتخاباتی خوزستان پس از اعلام تایید صلاحیت ها از سوی هیات نظارت بر انتخابات خوزستان، دو بیانیه از سوی دو کاندیدای تایید صلاحیت نشده، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.   به گزارش عصرخوزستان، در مورد اول، مقتدایی استاندار سابق خوزستان پس از رد صلاحیت، در بیانیه ای عنوان کرد که […]

عصرخوزستان: در فضای انتخاباتی خوزستان پس از اعلام تایید صلاحیت ها از سوی هیات نظارت بر انتخابات خوزستان، دو بیانیه از سوی دو کاندیدای تایید صلاحیت نشده، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

 

به گزارش عصرخوزستان، در مورد اول، مقتدایی استاندار سابق خوزستان پس از رد صلاحیت، در بیانیه ای عنوان کرد که به هیچ وجه اعتراضی بر رد صلاحیت خود نخواهد گذاشت . مقتدایی این کار را خوار و خفیف شدن یک کاندیدا قلمداد کرد که مردم نیز نمی پسندد چرا که چنین فردی به علت نداشتن استقلال رای قطعا قادر نخواهد بود سخنگوی خوبی برای دفاع از حقوق مردم باشد و نظرات و خواست موکلین خود را به کرسی بنشاند.

 

به اعتقاد عده ای، با این رد صلاحیت ها و فضا ندادن به افراد توانمند و شاخص، مجلس تشکیل شده از افراد با رده پایین تر تخصصی و تجربی مجلسی ضعیف خواهد بود که توان مدیریت و نظارت صحیح را نداشته و جنبه تشریفاتی می یابد و بنا به تعبیری به بنگاهی بزرگ برای تقسیم سمت های خردتر اجرایی و مناصب و اعتبارات کشور به شکل سلیقه ای و بخشی نگر تبدیل می شود.

دومین واکنش پس از اعلام نظر هیات نظارت بر انتخابات استان، بیانیه مسعود اسدی از چهره های شاخص تایید صلاحیت نشده انتخابات اهواز بود. برعکس بیانیه مقتدایی که سمت و سوی انتقادی آن به هیات نظارت و شورای نگهبان بود، این بیانیه سمت و سویی دیگر داشت.

 

مسعود اسدی در این بیانیه، علت رد صلاحیت ها را نه شورای نگهبان بلکه پرونده سازی برخی کاندیداها علیه رقبای انتخاباتی برشمرده است. بر اساس ادعای وی، برخی از کاندیداها با زیر پا نهادن تمامی معیارهای اخلاقی و شرعی به زشت ترین وجهی اقدام به تهیه و ارسال ده ها گزارش سر تا پا کذب به مرجع ذیصلاح علیه رقبای انتخاباتی خود کرده اند و همین پرونده سازی ها نیز عامل اصلی در رد صلاحیت ها بوده است.

 

اجیر شدن افراد برای امضا و شهادت علیه رقبای انتخاباتی از سوی برخی کاندیداها ، نکته دیگری در بیانیه منتشر شده مسعود اسدی است. بنا بر این ادعا، پرونده سازی های برخی کاندیداها علیه رقبای انتخاباتی که به هیات نظارت ارسال می شود از سوی برخی افراد اجیر شده امضا می شود و هیات نظارت نیز بر اساس آن اقدام به رد صلاحیت کاندیداها می نماید.

به گفته ی این کاندیدای تایید صلاحیت نشده، اکثرا عوامل شورای نگهبان هیچ نقشی در تهیه این نوع پرونده سازی ها و گزارش ها علیه کاندیداها ندارند. در پایان این بیانیه نیز اسدی افشای نام این مفسدان سیاسی را در آینده نزدیک به مردم بشارت داده است.

 

بی شک جوسازی علیه رقبا چه در مرحله تایید صلاحیت ها و چه در زمان تبلیغات انتخاباتی به منظور بازماندن از انتخابات و رای نیاوردن، کاری ناپسند، خلاف شرع و دور از اندیشه‌های اسلامی است که ضرورت دارد شورای نگهبان به صورت اساسی وارد این موضوع شود.