چرا شهردار اهواز علاقه مند به حاشیه سازی است؟ 
چرا شهردار اهواز علاقه مند به حاشیه سازی است؟ 

عصرخوزستان: شهردار اهواز از زمان انتصاب تاکنون بنا به دلایل مختلف و البته گاهی مبهم، با سخنان و گفته های خود، حاشیه های متعددی را ایجاد کرده است. روند افزایشی این گونه مسائل به اندازه ای ست که عده ای معتقدند شاعری علاقه مند به حاشیه سازی برای خود است. اینگونه حاشیه سازی ها ممکن […]

عصرخوزستان: شهردار اهواز از زمان انتصاب تاکنون بنا به دلایل مختلف و البته گاهی مبهم، با سخنان و گفته های خود، حاشیه های متعددی را ایجاد کرده است. روند افزایشی این گونه مسائل به اندازه ای ست که عده ای معتقدند شاعری علاقه مند به حاشیه سازی برای خود است.
اینگونه حاشیه سازی ها ممکن است در راستای جلب توجه و یا فرافکنی باشد. شاعری در زمان تصدی معاوت فرهنگی شهرداری اهواز نیز همینگونه عمل می کرد. درگیری با مدیرکل وقت ارشاد خوزستان بر سر جشنواره های فرهنگی یک نمونه از آن است.
شاعری از شهریور ماه امسال که بر صندلی مدیریت اهواز تکیه زد به انحا مختلف سعی بر این حاشیه سازی ها نمود. وی با استارت فعالیت های اینستاگرامی، با مطرح کردن موضوع رنگ کردن پل هلالی اهواز، به سوژه رسانه ها بدل شد و در نهایت نیز پس از یک نظرسنجی، رنگ سفیدی که برای پل انتخاب کرده بود به رنگ نقره ای بدل کرد.
از دیگر مواردی که شاعری را به مدت دو هفته به صدر رسانه ها کشاند، قضیه مترو اهواز بود. سخن شهردار اهواز مبنی بر خلع ید پیمانکار مترو تیتر اول همه رسانه ها شد. روزشمار خلع ید و اینکه مراحل قانونی خلع ید شرکت کیسون در حال انجام است به جایی کشید که مسئولین مربوطه به صراحت اعلام کردند که علت چنین اظهاراتی از سوی شهردار اهواز بی اطلاعی او به قوانین است.
آبگرفتی و بارندگی دو ساعته در اهواز از دیگر حاشیه های مدیریت دوران شاعری بود. بارندگی دو ساعته در اهواز سبب شد بار دیگر شهردار در کانون توجه قرار گیرد. اهمال کاری شهرداری در جمع‌آوری آب‌های سطحی‌ سبب ایجاد بحران در اهواز شد و پای این نهاد را به دادگاه باز کرد. فرافکنی شهرداری اهواز در عدم پذیرش مسئولیت بحران چند روزه ، به گونه ای بود که حتی صدار استاندار را هم درآورد.
از دیگر حاشیه هایی که شهردار اهواز در این مدت ایجاد کرد عدم حضور در جلسات فرمانداری اهواز بود. این عدم حضور به گونه ای بود که  دبیر شورای سلامت اهواز در مصاحبه ای گفت که نمی دانم شهردار اهواز از کدام سیاره آمده که سعادت دیدارش را نداریم. دبیر شورای سلامت اهواز در این مصاحبه ضمن انتقاد از شاعری، گفته است که شهردار اهواز ارزشی برای مردم قائل نیست؟! عدم حضور در جلسات مهم شورای سلامت در حالی ست که شهردار اهواز برای توزیع هدایا در مرکز بهزیستی به همراه استاندار ساعت ها وقت گذاشت و با تهیه انواع کلیپ ها آن را به تصویر کشید.
در آخرین مورد نیز شهردار اهواز در دستوری العملی به معاون خود، همه مدیران و معاونین شهرداری را از شرکت در جلسات فرمانداری منع می کند که با تعجب و انتقاد گسترده در رسانه ها مواجه می شود. در همین زمینه نیز  مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان گفته است که شهردار اهواز در صورت ادامه غیبت در جلسات فرمانداری به هیات رسیدگی به تخلفات اداری معرفی می‌شود.
انتقاد از عملکرد شهرداری اهواز در همان ماه های آغاز مدیریت شروع و حتی تا مرحله استیضاح نیز پیش رفت که به گفته یکی از اعضای شورای شهر اهواز با وساطت استاندار، این استیضاح برای مدتی لغو شد. به گفته برخی، حاشیه سازی های شهردار اهواز از رنگ پل سفید  اهواز گرفته تا عدم حضور در جلسات فرمانداری و … صرفا برای فرافکنی و گاهی نیز جلب توجه صورت می گیرد.
شاعری به دلیل سابقه فعالیت در کانون تبلیغاتی به اهمیت افکار عمومی واقف است و بخوبی می داند که چگونه با فضاسازی و طرح موضوعات غیرواقع، خود را از بن بست نجات دهد اما حاشیه ها و فرافکنی های مدیریت وی آنقدر زیاد شده است که حتی صدای حامیانش نیز درآمده است.