عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیمارستان‌های اهواز در بخش هتلینگ با مشکل روبه‌رو بوده و باید تلاش کنیم تا در این زمینه اقدامات موثرتری انجام شود. به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان روز سه‌شنبه در آیین راه‌اندازی بخش زایشگاه بیمارستان بقایی اهواز بیان کرد: بیمارستان بقایی از […]

عصر خوزستان:

بیمارستان‌های اهواز در بخش هتلینگ دچار مشکل هستند

اهواز – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیمارستان‌های اهواز در بخش هتلینگ با مشکل روبه‌رو بوده و باید تلاش کنیم تا در این زمینه اقدامات موثرتری انجام شود.

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان روز سه‌شنبه در آیین راه‌اندازی بخش زایشگاه بیمارستان بقایی اهواز بیان کرد: بیمارستان بقایی از نظر هتلینگ ارتقای بسیار خوبی یافته و بازسازی بخش زایشگاه بسیار زیبا و در شان مردم خوزستان و اهواز است.

وی بیان کرد: بخش LDR یکی از نیازها و متدهای جدید ارایه خدمات درمانی در حوزه مامایی است که در بیمارستان بقایی اهواز سه تخت زایمان LDR طراحی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه بیمارستان بقایی۲ را وارد چرخه پذیرش بیماران کووید ۱۹ نکردیم زیرا بیماران سرطانی در این مکان بستری هستند گفت: ترجیح دادیم تعداد اندکی از بیماران کرونایی در بیمارستان بقایی یک بستری شوند.

وی ادامه داد:در پیک سوم کرونا ، زمانی که موجودی تخت‌های بیمارستانی خوزستان به ۴۰ تا ۵۰ مورد رسید و از لحاظ تخت آی سی یو با کمبود روبه‌رو شدیم، یکی از  بخش های آی سی یو بیمارستان بقایی یک را در اختیار بیماران کرونایی قرار دادیم.

ابول نژادیان گفت: در پیک سوم بیماری بیشتر بیمارستان‌های خوزستان درگیر بیماران کرونایی بود و برای اینکه از نگرانی مردم کاسته شود، سیاست بر این بود که برخی بیمارستان‌ها همچون بیمارستان بقایی را سبز نگه داریم.

وی با تشکر از مسوولان بیمارستان‌های شهید منفرد نیاکی و فاطمه الزهرا(س) در اهواز که هر ۲ متعلق به نیروهای مسلح هستند و در این مدت به بیماران کرونایی خدمت رسانی کردند افزود: فلسفه حضوری نیروهای مسلح در بحران ها مشخص می‌شود که به کمک نهادهای خدمات رسان می‌آیند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به اینکه یک آرامش نسبی در رابطه با شیوع کرونا در خوزستان حاکم شد، بیمارستان شهید منفرد نیاکی را از چرخه پذیرش بیماران کرونایی خارج کردیم و امیدواریم شاهد پیک دیگر بیماری نباشیم.

وی افزود: از ۱۰ روز گذشته روند شیوع کرونا در خوزستان کاهشی شد ولی در چهار روز اخیر همانگونه که پیش‌بینی می‌کردیم روند کاهشی بیماری متوقف شده و ممکن است مجدد صعودی شود. وی گفت:گزارش‌های رسیده از شهرستان‌های خوزستان حاکیست روند بیماری در برخی بیمارستان‌ها دوباره افزایشی شده که این موضوع را باید جدی گرفت.

ابول نژادیان ادامه داد: پیش از عید فطر، ۱۵ شهرستان خوزستان را که آیین عید و دید وبازدید در آنجا بسیار پررونق برگزار می‌شود مشخص کرده و بر اجرای شدید پروتکل‌های بهداشتی تاکید داشتیم اما متاسفانه شاهد شلوغی مردم در بازارها بودیم و از این بابت بسیار نگران هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه فرهنگ دید و بازدید در ایام عید فطر، یک هزار سال در خوزستان قدمت دارد و ما نمی‌توانیم در مدت ۲ سال فرهنگ مردم را تغییر دهیم اما تلاش‌ زیادی در حوزه کرونا انجام شد که بسیار اثرگذار بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تاکنون ۷۴ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۶۴ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ سال و ۳۶ درصد افراد ۷۰ تا ۷۴ سال را در استان واکسینه کردیم و این روند در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: عمده فوتی‌های کرونایی خوزستان افراد بالای ۷۵ سال هستند که اگر همه آنها واکسینه شوند تعداد مرگ و میرها کاهش پیدا می‌کند.

ابول نژادیان گفت: در یک سال و نیم گذشته عمده فعالیت درمانی دانشگاه در حیطه کرونا بود به گونه‌ای که در پیک سوم، اتاق عمل بیمارستان گلستان اهواز را به بخش آی سی یو تبدیل کردیم و تنها برخی از اعمال جراحی انجام می شد. خوشبختانه از ۲ روز گذشته مجدد عمل‌های قلب و عروق این بیمارستان از سرگرفته شد.

وی با بیان اینکه در مدت همه‌گیری کرونا، ۱۷۰ تخت آی سی یو به ظرفیت خوزستان اضافه شد افزود:همچنین ۱۲۰ تخت آی سی یو در اهواز (۴۰ تخت بیمارستان امام خمینی(ره) و ۸۰ تخت بیمارستان گلستان) در دست راه‌اندازی است. خوشبختانه تعداد تخت‌های آی سی یو در برخی از شهرستان‌های استان نیز افزایش یافته و امیدواریم در این زمینه کمبودی نداشته باشیم.

هم اکنون ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان نیز در وضعیت زرد کرونایی هستند.

منبع: ایرنا