عصر خوزستان: دزفول – ایرنا – طرح شرکت قند اورنج دزفول روز پنجشنبه در آیینی با حضور وزیر دادگستری و جمعی از مسوولان شهرستان دزفول به بهره برداری رسید. به گزارش ایرنا فرماندار ویژه دزفول در این آیین با بیان اینکه شرکت قند اورنج دزفول در زمینی به وسعت ۶ هکتار در شهرک صنعتی شماره سه […]

عصر خوزستان:

طرح شرکت قند اورنج دزفول بهره برداری شد

دزفول – ایرنا – طرح شرکت قند اورنج دزفول روز پنجشنبه در آیینی با حضور وزیر دادگستری و جمعی از مسوولان شهرستان دزفول به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا فرماندار ویژه دزفول در این آیین با بیان اینکه شرکت قند اورنج دزفول در زمینی به وسعت ۶ هکتار در شهرک صنعتی شماره سه دزفول احداث شده است، گفت: این شرکت از شکر، قند حبه و کله قند تولید می‌کند و قرار است در فازهای بعدی نبات و شاخه نبات نیز تولید کند.
وی افزود: این مجموعه ۱۰ مجوز فعالیت دیگر مبتنی بر شکر از جمله تولید بیسکویت اخذ کرده که در فازهای بعدی این کارخانه در زمینی به وسعت ۱۰ هکتار احداث خواهند شد.
فرماندار ویژه دزفول اشتغالزایی این واحد تولیدی را بیش از ۳۰۰ نفر اعلام و بیان کرد: درصورت بهره برداری سایر فازها میزان اشتغال این شرکت به ۷۰۰ نفر خواهد رسید.

فرهمندپور با بیان اینکه ساماندهی سرمایه گذاری‌ها در دزفول از سال گذشته مدنظر است، اظهارداشت: این کار در راستای تکمیل چرخه تولید براساس یک الگو و ریل گذاری انجام می‌شود برای مثال واحدهایی نظیر تولید کاغذ از تفاله نیشکر ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه دولت با ارائه تسهیلات و سایر اقدامات به سرمایه گذاران کمک می‌کند، افزود: تلاش بر این است با شناسایی خلاهای سرمایه گذاری، سرمایه گذار از سردرگمی خارج و از سرمایه گذاری بی‌جا در زمینه‌های اشباع شده جلوگیری شود. 
معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه چندین واحد بسته بندی در دزفول ایجاد و این نوع سرمایه گذاری در شهرستان اشباع شده است، ادامه داد: میلگرد شهرداری از کارخانه فولاد دزفول تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه این رویه در سایر دستگاه‌ها و نهادهای دزفول انجام و نیازها از واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان تامین خواهد شد، افزود: ما به عنوان نماینده دولت در دزفول هرآنچه از پیگیری و تسهیل امور در سطح شهرستان است انجام می‌دهیم و پیگیری در سطح وزاررتخانه‌ها نیز توسط نماینده مردم در مجلس انجام می‌شود.

فرهمندپور با اشاره به نامگذاری امسال مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: قرارگاه مانع زدایی از تولید در شهرستان دزفول ایجاد شده است.

وی با گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول اظهارداشت: دزفول در زمان موشک باران دشمن همواره در اولویت بود و اینگونه شد که الف دزفول بر سر زبان‌ها افتاد؛ اکنون نیز در تلاشیم با اول شدن در صنعت، کشاورزی و بهداشت به جنگ اقتصادی دشمن برویم. 

امیر نورسلیمانی کارگذار برادران نوری سرمایه گذاران شرکت اورنج دزفول گفت: ساخت این کارخانه از سال ۱۳۹۷ در زمینی به وسعت هفت هزار مترمربع شروع به کار کرد و ۲ سالن در ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع ساخته شده که شامل یکهزار و ۲۰۰ مترمربع تولید و یکهزار مترمربع بسته بندی است.

وی میزان اشتغالزایی در سه نوبت کاری را ۱۵۰ نفر اعلام و بیان کرد: این شرکت ۴۵ تن قند کله و قند شکسته شده در روز تولید می‌کند و قرار است در فاز دوم نبات تولید کند که در شهریورماه افتتاح خواهد شد.

کارگذار سرمایه گذاران شرکت اورنج دزفول اظهارداشت: محصول تولیدی به کل ایران ارسال می‌شود و امیدواریم با تکمیل فازهای کارخانه، واردات قند در کل استان خوزستان نداشته باشیم.

وی افزود: این کارخانه با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه شخصی و ۲۰ میلیارد ریال نیز از بانک ملی تسهیلات دریافت کرده‌ایم. 

شرکت قند اورنج دزفول در ابتدای جاده شهر حمزه در مجتمع صنعتی شماره سه احداث شده است.

سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری شب گذشته(چهارشنبه) برای شرکت در آیین‌های چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول به این شهرستان سفر کرد.
مرکز جراحی‌های محدود و بسته نخبگان سلامت دزفول نیز با حضور آوایی کلنگ زنی شد ضمن اینکه قرار است وزیر دادگستری در آیین بهره برداری از دانشکده حقوق دانشگاه شهید چمران اهواز نیز شرکت کند. 

منبع: ایرنا