عصر خوزستان: دزفول – ایرنا – وزیر دادگستری با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: دولت چند لایحه نظیر تعارض منافع و مبارزه با فساد را به مجلس ارسال کرده است که درصورت همکاری مجلس، نقش اساسی در اقتصاد داشته و موانع تولید را کم می‌کند. […]

عصر خوزستان:

لوایح تعارض منافع و مبارزه با فساد موانع تولید را کم می‌کند

دزفول – ایرنا – وزیر دادگستری با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: دولت چند لایحه نظیر تعارض منافع و مبارزه با فساد را به مجلس ارسال کرده است که درصورت همکاری مجلس، نقش اساسی در اقتصاد داشته و موانع تولید را کم می‌کند.

سید علیرضا آوایی روز پنجشنبه در جریان بهره برداری از شرکت قند اورنج دزفول در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امیدواریم با توجه به اینکه لوایح تعارض منافع، مبارزه با فساد و کرامت زنان به مجلس شورای اسلامی رفته‌اند، نمایندگان همکاری لازم را برای تصویب آنها داشته باشند.

وی تصویب این لوایح را موجب تسریع در برداشته شدن موانع تولید دانست و ادامه داد: این لوایح نقش اساسی در اقتصاد، حقوق شهروندی و مبارزه با فساد دارند و کمک خوبی به تولید خواهند بود.

وزیر دادگستری با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی‌اش برداشتن موانع تولید است، گفت: مسایل مرتبط با تولید و صنعت در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح و بعد از پخته شدن در صحت دولت مطرح می‌شوند.

وی افزود: اگرچه هنوز برای رفع موانع تولید در نیمه راه هستیم ولی امیدوارم با شعار امسال مقام معظم رهبری، این مهم شتاب بیشتری گیرد و هرچه سریعتر موانع تولید برداشته شوند.

آوایی با بیان اینکه فضای کشور را آماده تحقق شعار مقام معظم رهبری می‌دانم، اظهارداشت: تولیدکنندگان ایران اسلامی در شرایط تحریم، کرونا و دیگر مشکلات اقتصادی نظیر تحریم بانک مرکزی در ۲ سال اخیر خوش درخشیده‌اند که جای قدردانی دارد.

مسیر قانونی بازگشت هفت تپه به دولت در حال طی شدن است

وزیر دادگستری درخصوص آخرین وضعیت هفت تپه نیز گفت: شعبه مرتبط با هفت تپه حکم به فسخ قرارداد کارفرما را داده و طبعا ممکن است نگرانی‌هایی درخصوص انتقال این کارخانه بوجود بیاید.

وی با بیان اینکه مسیر قانونی بازگشت هفت تپه به دولت در حال طی شدن است، افزود: امیدوارم با همکاری مسوولان استان خوزستان، دستگاه قضایی و دولت، این جابه جایی به خوبی انجام شود و مشکلی برای تولید و کارگران ایجاد نشود.

سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری روز پنجشنبه در آیین آغاز به کار مرکز جراحی‌های محدود و بسته نخبگان سلامت دزفول و همچنین آیین بهره برداری از شرکت قند اورنج این شهرستان شرکت کرد.

این آیین‌ها در راستای گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول برگزار شدند.

قرار است دانشکده حقوق دانشگاه شهید چمران اهواز نیز با حضور وزیر دادگستری به بهره برداری برسد.

منبع: ایرنا