عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در پیک اول کرونا میزان مرگ و میر نسبت به مبتلایان پنج درصد، در پیک دوم ۶ درصد و در پیک سوم ۱.۳ درصد در خوزستان بود که این کاهش با اجرای طرح درمان زود هنگام مبتلایان حاصل شد. به گزارش ایرنا دکتر […]

عصر خوزستان:

کاهش محسوس میزان مرگ و میر خوزستان در پیک سوم کرونا

اهواز – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در پیک اول کرونا میزان مرگ و میر نسبت به مبتلایان پنج درصد، در پیک دوم ۶ درصد و در پیک سوم ۱.۳ درصد در خوزستان بود که این کاهش با اجرای طرح درمان زود هنگام مبتلایان حاصل شد.

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول‌نژادیان روز دوشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت که با حضور وزیر بهداشت به صورت ویدئوکنفرانس در آبادان برگزار شد اظهار شد : در ۲، سه سال اخیر وزیر بهداشت در زمینه حل مشکلات و مسائلی که پیش روی خوزستان بود، تلاش بسیاری کرد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: خوشبختانه امروز بیمارستان الوار گرمسیری اندیمشک، بیمارستان دزفول و یک مگا ICU که تا حدود زیادی نیاز خوزستان به ICU را تامین می‌کند، افتتاح خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اگر راهنمایی‌ و حمایت‌های وزیر بهداشت و مدیران ارشد و معاونین وی در اجرای طرح درمان زودهنگام بیماران نبود خوزستان دچار ضرر زیادی می‌شد و در تخت‌های بیمارستانی دچار مشکل می‌شدیم.

وی ادامه داد: در یک بازه زمانی ۵۰ تا ۷۰ تخت خالی در خوزستان داشتیم که با راهنمایی و حمایت مستقیم وزیر بهداشت طرح تزریق رمدسیور برای درمان زودهنگام بیماران اجرا شد که با اجرای این طرح آمار مرگ و میر در کشور به صورت واضح کاهش یافت. خوشبختانه مردم استان به نحو شایسته‌ای از خدمات بهره‌مند شدند و کسی بدون تخت نماند.

ابول نژادیان ضمن قدردانی از استاندار خوزستان، فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی مدیریت کرونا در خوزستان، بسیج، سپاه  پاسدارن، سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه جمعه و شیوخ  در کنترل بیماری گفت: به منظور پیشگری از تجمع های عید فطر ائمه جمعه و فرمانداران به منزل شیوخ رفتند همچنین از بلندگوی یک هزار و ۵۰۰ مسجد مطالبی  در خصوص کنترل کرونا برای مردم پخش شد که اثرگذار بود.

وی افزود: سال گذشته پس از عید فطر پیک سختی داشتیم اما امسال اگر چه آهنگ کاهشی روند بیماری کند شد اما افزایشی نشد که جای تشکر دارد. 

در حال حاضر  یک هزار و ۱۰۰ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند در حالی که سه هفته پیش ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در بیمارستان های خوزستان بستری بودند.

گفتنی است وزیر بهداشت امروز دوشنبه به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر برای افتتاح چند پروژه حوزه سلامت وارد خوزستان شد.

منبع: ایرنا