عصر خوزستان: آبادان – ایرنا -همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در بیست و سومین آیین پویش سلامت ۱۴ طرح درمانی و بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خرمشهر ، آبادان و شادگان افتتاح و به بهره‌برداری رسید. به گزارش ایرنا رییس دانشکده […]

عصر خوزستان:

۱۴ طرح حوزه سلامت با حضور وزیر بهداشت در جنوب غرب خوزستان افتتاح شد

آبادان – ایرنا -همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در بیست و سومین آیین پویش سلامت ۱۴ طرح درمانی و بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خرمشهر ، آبادان و شادگان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در مراسم افتتاح طرح‌های بهداشت و درمان در جنوب غرب خوزستان در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند این طرح ها را شامل ساختمان ستاد مرکز بهداشت آبادان ، خانه بهداشت نهر ابتر آبادان ، خانه بهداشت روستای تنگه یک ، پایگاه فوریت‌های پزشکی شلهه ،مرکز خدمات جامع سلامت امام خمینی(ره) آبادان و مرکز خدمات جامع سلامت روستای جدیده عنوان کرد.

شکرالله سلمان زاده همچنین به افتتاح خانه بهداشت روستای شنه ۲ ،خانه بهداشت روستای معمره صنگور و پایگاه فوریت‌های پزشکی روستای منیخ اشاره کرد و گفت: بهسازی و نوسازی مرکز خدمات جامع سلامت شهید موسوی خرمشهر و بخش NICU بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر از دیگر طرح هایی می باشند که عملیات اجرایی آنها به پایان رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

وی همچنین اعتبار هزینه شده برای ساخت مرکز خدمات جامع سلامت روستای عبودی شادگان را ۲۹ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این مرکز در مساحت ۵۱۰ مترمربع احداث شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: مرکز خدمات جامع سلامت روستای سالمی ۲ شادگان در مساحت ۵۱۰ مترمربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال بنا شده است.

به گزارش ایرنا ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر به شهرستان آبادان سفر کرد.
ارتقاء دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه علوم پزشکی، افتتاح چند طرح بهداشتی، درمانی و عمرانی در آبادان، خرمشهر و شادگان  از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر بهداشت به استان خوزستان است.

منبع: ایرنا