عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت:۵۰۰ واحد مسکونی نوسازی شده شهرک ولیعصر(عج) شهر مسجدسلیمان تا مرداد امسال به ساکنان مستقر در مناطق آلوده به نفت و گاز واگذار می‌شود. به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا تابش روز سه‌شنبه پس از بازدید از پروژه های در دست اقدام بنیاد مسکن […]

عصر خوزستان:

۵۰۰واحد مسکونی در مسجدسلیمان تا مرداد امسال به مردم واگذار می‌شود

اهواز – ایرنا – رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت:۵۰۰ واحد مسکونی نوسازی شده شهرک ولیعصر(عج) شهر مسجدسلیمان تا مرداد امسال به ساکنان مستقر در مناطق آلوده به نفت و گاز واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا تابش روز سه‌شنبه پس از بازدید از پروژه های در دست اقدام بنیاد مسکن در مسجدسلیمان در گفت‌و گو با خبرنگاران افزود:پروژه نوسازی واحدهای شهرک ولیعصر(عج) بر اساس تفاهم نامه‌ای که سه سال پیش با وزارت نفت منعقد شد در مرحله آماده سازی است و با هماهنگی فرمانداری و شهرداری این واحدها بر اساس اولویت به ساکنان مناطق آلوده به نفت و گاز واگذار در این شهر خواهد شد.
وی گفت: هم اکنون ۲۵۰واحد از مجموع ۵۰۰واحد مسکونی این شهرک به طور کامل آماده شده و ۲۵۰ واحد دیگر در مراحل نهایی ساخت و ساز است که امیدواریم با مهلت تعیین شده تا سه ماه آینده این واحدها به طور کامل آماده شوند.
تابش ادامه داد: خانوارهایی که در این شهرک صاحب آپارتمان نوسازی شده خواهند شد باید خانه‌هایی را که مناطق آلوده شهر مسجدسلیمان ساکن بودند تحویل شهرداری دهند.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که برخی معاونان ارشد بنیاد مسکن ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان ، و جمعی از مسوولان استانی و محلی وی را همراهی می‌کردند در بازدید از این شهرک در جریان روند ساخت و ساز و پیشرفت کار قرار گرفت.

روند ساخت شهرک مسکونی امام رضا(ع) مسجدسلیمان مطلوب است
تابش همچنین روند ساخت شهرک ۵۴۰واحدی امام رضا(ع) در سه کیلومتری جنوب شهر مسجدسلیمان که توسط بنیاد مسکن  در دست ساخت است را مطلوب توصیف کرد و گفت: با آماده سازی کامل زیرساخت های پروژه ، شهرک امام رضا(ع) در ردیف زیباترین شهرک های مسکونی خوزستان قرار خواهد گرفت.
وی افزود: بودجه ایجاد زیرساخت های واحدهای مسکونی این شهرک ازمحل اعتبارات حوادث غیرمترقبه و ماده ۱۲ قانون بودجه تامین اعتبار می‌شود.
وی با بیان اینکه وام ساخت وساز واحدهای مسکونی این شهرک برای آسیب دیدگان از زلزله ۵.۸دهم ریشتری تیر ۱۳۹۸ که امکان درجاسازی برای آنها وجود نداشت درنظر گرفته شده از ۵۰۰میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش یافته است گفت:به ساکنان زلزله زده نیز ۳۰۰میلیون ریال کمک بدون عوض اعطا خواهد شد.
تابش با بیان اینکه استان مازندران معین بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان است افزود:ساخت و ساز در این شهرک با مشارکت مردم به خوبی پیش می‌رود.
وی به زمان پایان ساخت و ساز واحدهای مسکونی در این شهرک اشاره‌ای نکرد.
افزایش مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و آهن آلات از جمله گلایه متقاضیان ساخت واحدهای مسکونی در این شهرک بود.

درجاسازی یک هزار واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله ۹۸مسجدسلیمان
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از مجموع یک هزار واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله سال ۱۳۹۸ که قرار بود بدون جا به جایی ، درجاسازی شوند ۸۰۰واحدبه پایان رسیده است و ۲۰۰ واحد در دست ساخت است.
وی گفت: تعمیر منازل آسیب دیده از زلزله نیز به طور کامل به پایان رسیده است.

برنامه ریزی برای ساخت یک هزار واحد مسکونی برای جا به جایی منازل آلوده
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برنامه ریزی برای ساخت یک هزار واحد مسکونی جدید برای خانوارهایی که مایل هستند از محلات آلوده به نفت و گاز در مسجدسلیمان جا به شوند انجام شده است.
تابش آمادگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را برای واگذاری زمین ، وام ساخت و ساز و بدوم عوض به متقاضیان ساخت خانه درمناطق امن و عاری از آلودگی نفت و گاز اعلام کرد.
وی گفت:جانمایی ساخت یک هزار واحد مسکونی انجام شده و ثبت نام برای ساخت و ساز خانه در نقاط امن مسجدسلیمان به شرط تخلیه خانه های مستقر درمناطق آلوده با هماهنگی فرمانداری شروع خواهد شد.
تابش که به خوزستان سفر کرده روز دوشنبه نیز دربازدید از شهر بندرسربندر(شهربندر امام خمینی) از توابع شهرستان ماهشهر که آذر ۱۳۹۹ در جریان آبگرفتگی ناشی از باران شدید، بیش از پنج هزار واحد مسکونی آسیب دید بازدید کرد و در جریان روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی این شهر قرار گرفت.
متولی ساخت و ساز منازل آسیب دیده این شهر ۶۰هزار نفری برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مشارکت بنیاد مستضعفان ، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است.

منبع: ایرنا