عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – هشت مدرسه در نقاط مختلف شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت، روز شنبه در آیینی تحویل آموزش و پرورش شد. به گزارش ایرنا مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در حاشیه بهره‌برداری از مدرسه روستای جوغبند ایذه گفت: این مدرسه که در راستای حذف مدارس سنگی شناسایی شده بود نخستین فضای […]

عصر خوزستان:

هشت مدرسه در ایذه، باغملک و دزپارت تحویل آموزش وپرورش شد

اهواز – ایرنا – هشت مدرسه در نقاط مختلف شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت، روز شنبه در آیینی تحویل آموزش و پرورش شد.

به گزارش ایرنا مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در حاشیه بهره‌برداری از مدرسه روستای جوغبند ایذه گفت: این مدرسه که در راستای حذف مدارس سنگی شناسایی شده بود نخستین فضای آموزشی در طرح موسوم به آجر به آجر بود که با کمک‌ مردمی ساخت آن آغاز و اکنون پیش از سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰به بهره‌برداری رسیده است.

علی قربانی افزود: برای نوسازی این مدرسه ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۲ میلیارد ریال آن از سوی مردم و نیکوکاران تامین شد.

وی ادامه داد:امروز همچنین یک مدرسه سه کلاسه در روستای نوترکی، سه مدرسه ۲ کلاسه در روستاهای پیان، ناشلیل و مهرنان ایذه به بهره‌برداری رسید که در مجموع برای ساخت آنها ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و به صورت مشارکتی با خیران تکمیل شده‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به بهره‌برداری ۲ مدرسه در شهرستان باغملک و یک مدرسه در شهرستان جدید دزپارت (دهدز) گفت: برای ساخت ۲ مدرسه ۲ کلاسه در روستاهای چم دالان و شنگ باغملک با زیربنای ۹۳ متر مربع در مجموع ۱۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: ساخت مدرسه ۲ کلاسه روستای درازدره شهرستان دزپارت نیز ۱۰ میلیارد ریال هزینه دربر داشته است. 

وی افزود: این هشت مدرسه در مجموع با اعتبار ۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث شدند که ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن سهم خیران از جمله شرکت میهن بوده و بقیه آن از اعتبارات ملی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تامین شده است.

شهرستان‌های ایذه، دزپارت و باغملک در شرق خوزستان قرار دارند و تعداد زیادی مدارس سنگی در این مناطق وجود دارد که برنامه‌ ریزی برای حذف آنها انجام شده‌است.

شهرستان دزپارت هفته گذشته و با اعلام وزارت کشور به طور رسمی با جدا شدن بخش دهدز از شهرستان ایذه تشکیل شد.

منبع: ایرنا