عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تاکنون داروی موثری برای درمان قطعی کرونا پیدا نشده، گفت: راهی غیر از رعایت بهداشت فردی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای رهایی از این بیماری وجود ندارد. به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد علوی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه نظارتی و […]

عصر خوزستان:

معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز:دارویی برای درمان قطعی کرونا وجودندارد

اهواز – ایرنا – معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تاکنون داروی موثری برای درمان قطعی کرونا پیدا نشده، گفت: راهی غیر از رعایت بهداشت فردی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای رهایی از این بیماری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد علوی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان بیان کرد: کشورهای موفق در مهار کرونا مانند ژاپن تنها با واکسن و یا درمان، جلوی انتشار ویروس را نگرفته‌اند بلکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توانسته‌اند این بیماری را به حداقل برسانند.

وی ادامه داد: برای کاهش افراد مبتلا به کرونا، همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مردم باید در زمان اعمال محدودیت‌های کرونایی به ما کمک کنند.

علوی گفت: محدودیت‌های کرونایی نه تنها بر روی کاغذ، که باید در عمل رعایت شوند و در حد حرف باقی نمانند و مردم اهتمام ویژه در رعایت پروتکل‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به واکسیناسیون عمومی در خوزستان بیان کرد: با توجه به لزوم اهمیت به مساله واکسیناسیون، چند مرکز تجمیعی  واکسیناسیون در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان فعال شده ولی مهمترین مساله در پایگاه‌های واکسیناسیون رعایت امنیت شغلی و جلوگیری از انتقال عفونت است که این امنیت باید از سوی نیروی انتظامی تامین شود؛ به طور مثال در یکی از نقاط کشور ویال واکسن‌های تزریق شده به سرقت رفته و به صورت جعلی با قیمت گزاف با عنوان واکسن به مردم فروخته شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر لزوم سیستم نوبت دهی برای جلوگیری از تجمع در مراکز واکسیناسیون گفت: بانک ها با ما همکاری کنند و حدود ۱۰ دستگاه نوبت دهی خودکار را به ما قرض بدهند که در مراکز تجمیعی قرار بگیرند تا مردم معطل نشوند.

وی ادامه داد: متاسفانه مشکل عمده بانک‌ها در بحث کرونا، رعایت نشدن مساله تهویه است که باید راهکاری برای این مورد ارایه شود.

ظرفیت بیمارستان‌های دولتی در اهواز از بیماران مبتلا به کرونا تکمیل شده به طوری که بیمارستان های خصوصی هم به چرخه بستری افراد مبتلا به کرونا در آمده‌اند.

منبع: ایرنا