عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در راستای عمل به وظیفه و مسوولیت اجتماعی ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از سوی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر برای خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز بخش درمان این شهرستان هزینه شد. به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل […]

عصر خوزستان:

بندرخرمشهر ۶.۵ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به بخش درمان اهدا کرد

آبادان – ایرنا – مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در راستای عمل به وظیفه و مسوولیت اجتماعی ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از سوی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر برای خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز بخش درمان این شهرستان هزینه شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر نوراله اسعدی روز سه‌شنبه با تشریح اقدامات انجام شده از سوی این اداره کل در راستای کمک به درمان بیماران کرونایی اظهار داشت: کادر درمان در این روزهای طاقت‌فرسا، با خستگی شدید روحی و جسمی روبه‌رو هستند لذا لازم است همه برای کمک به کادر درمان همت کنند. 

وی با اشاره به لزوم رعایت الزامات بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا بیان کرد: همه ما موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم و بندر خرمشهر از زمان شیوع این ویروس با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های خود را دنبال کرده است. 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به جهاد کادر درمان گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، کرونا مساله فوری و اول کشور است و همه باید برای مدیریت این ویروس منحوس از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی همچنین با اشاره به روند واکسیناسیون دریانوردان با بیان اینکه واکسینه کردن دریانوردان زمینه ایمن شدن فعالان عرصه دریا و دریانوردی و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی را به دنبال دارد گفت: واکسیناسیون ۱۳۳ نفر از دریانوردان و نیروهای ستادی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر پس از معرفی به ستاد کرونا در حال انجام است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

منبع: ایرنا