عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مرکز نمونه گیری و تست کرونا به نام شهید علیخانی روز شنبه در کوی فرهنگ شهر اهواز به بهره‌برداری رسید. به گزارش ایرنا فرهاد ابول نژادیان در آیین بهره‌برداری از این مرکز با بیان اینکه ساختار فیزیکی مراکز بهداشتی برای کرونا طراحی نشده بود بیان […]

عصر خوزستان:

یک مرکز نمونه گیری و تست کرونا در اهواز به بهره‌برداری رسید

اهواز – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مرکز نمونه گیری و تست کرونا به نام شهید علیخانی روز شنبه در کوی فرهنگ شهر اهواز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا فرهاد ابول نژادیان در آیین بهره‌برداری از این مرکز با بیان اینکه ساختار فیزیکی مراکز بهداشتی برای کرونا طراحی نشده بود بیان کرد: بیماران مبتلا به کرونا باید در فضایی تست را انجام می‌دادند که دارای تهویه مناسب، سقف بلند و سالن بزرگ بود تا انتشار بیماری کمتر شود. 

وی گفت: یکی از نیازهای اساسی برپایی مراکز تست در سالن های بزرگ بود که این سالن ها از طرف اداره کل ورزش و جوانان و آموزش پرورش خوزستان داده شد.

وی با بیان اینکه ۲۱ مرکز واکسیناسیون در شهر اهواز وجود دارد، ادامه داد: دیگر نیازی برای افزایش این مراکز نداریم اما در مراکز تست کرونا کمبود داشتیم که این مرکز به همت نیروهای جهادی سپاه و قرارگاه جهادی سردار شهید علیخانی راه‌اندازی شد.

ابول نژدایان گفت: آمار مراجعه با علایم کرونا به بیمارستان‌های خوزستان کاهش یافته به طوری که در پیک چهارم روزانه تا ۱۰ هزار و ۷۰۰ مراجعه کننده به بیمارستان‌ها داشتیم که این تعداد در ۲۴ ساعت گذشته به سه هزار و ۸۰۰ نفر مراجعه کننده کاهش یافته است.

وی افزود: پیش بینی ما این است که پیک بعدی کرونا در آبان آینده باشد و این مراکز می توانند کمک شایانی به بیماریابی کنند.

به گزارش ایرنا این مرکز با همکاری قرارگاه جهادی سردار علیخانی، مرکز بهداشت غرب و آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته دکتر مهران احمدی بلوطکی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز این مرکز جمعیت ۷۰ هزار نفری کوی ۲۲ بهمن و ملاشیه اهواز را پوشش خواهد داد.

منبع: ایرنا