عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان با تاکید بر لایروبی رودخانه های خوزستان برای جلوگیری از پس زدگی فاضلاب و سیلاب احتمالی گفت: تاکنون اقدامات کم و نامناسبی در زمینه لایروبی رودخانه های این استان انجام شده که جوابگو نیست. به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز دوشنبه در نشست مدیریت سیلاب و دفع […]

عصر خوزستان:

استاندار: اقدام اساسی برای لایروبی رودخانه‌های خوزستان نشده است

اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان با تاکید بر لایروبی رودخانه های خوزستان برای جلوگیری از پس زدگی فاضلاب و سیلاب احتمالی گفت: تاکنون اقدامات کم و نامناسبی در زمینه لایروبی رودخانه های این استان انجام شده که جوابگو نیست.

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز دوشنبه در نشست مدیریت سیلاب و دفع آب‌های سطحی این استان با اشاره به سیل سال ۱۳۹۸ خوزستان اظهار داشت: در زمینه لایروبی بستر رودخانه های خوزستان نیاز به اقدام اساسی و زیرساختی است.

وی ادامه داد: با وضعیت موجود در صورت بارش سیل آسا در خوزستان ، مزارع دچار آبگرفتگی می شود اما سیلاب وارد خانه ها نخواهد شد.

خلیلیان در ادامه خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی از نحوه برگزاری مناقصه و مزایده پروژه ها انتقاد کرد و گفت: روند برگزاری طرح ها در استان خوزستان باید در چارچوب و ضوابط قانونی باشد تا از اجرای طرح های موازی جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا  در نشست مدیریت سیلاب و دفع آب های سطحی خوزستان برنامه زمان بندی برای مهار سیلاب های احتمالی در خوزستان پیش بینی شد و از دستگاه های متولی خواسته شد تا کارهای اضطراری را قبل از آن انجام دهند.

همچنین برای ایمن کردن استان خوزستان در مقابل سیلاب برنامه های بلند مدت و ساختاری براساس اعتبار دریافتی تعریف شد تا از سوی دستگاه های اجرایی پیگیری شود.

به گزارش ایرنا استاندار خوزستان در پایان این نشست در جمع خبرنگاران یکی از مشکلات خوزستان را از دیرباز تاکنون وقوع سیلاب های سهمگین در این استان دانست و اظهار داشت: سیل سال ۱۳۹۸ خسارت سنگینی به این استان وارد کرد.

وی گفت: با توجه به تجربه سیل سال ۹۸ یک سری طرح به صورت مجموعه ای از پروژه ها در دست مطالعه قرار گرفت که از جمله احداث سد بختیاری در مناطق بالا دست، لایروبی رودخانه ها و احداث سیل بند در مناطق روستایی است.

خلیلیان اضافه کرد: برای اینکه تاسیسات حیاتی خوزستان تحت تاثیر سیلاب احتمالی قرار نگیرند پیش بینی لازم صورت گرفته تا از کانال های انحراف سیلاب به سمت هورها استفاده شود.

سیل سال ۱۳۹۸ خسارت سنگینی به بخش کشاورزی ، مناطق روستایی و زیر ساخت های این استان وارد کرد.

منبع: ایرنا