عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- درجه سرتیپ تمام به شهید “حبیب شریفی” نخستین شهید جامعه فرهنگیان کشور همزمان با گرامیداشت سالروز شهادت وی در شهر سوسنگرد اعطا شد. به گزارش ایرنا مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در آیین بزرگداشت سالروز شهادت حبیب شریفی که با حضور جمعی از مدیران و […]

عصر خوزستان:

اعطای درجه سرتیپ تمام به نخستین شهید جامعه فرهنگیان کشور در سوسنگرد

اهواز-ایرنا- درجه سرتیپ تمام به شهید “حبیب شریفی” نخستین شهید جامعه فرهنگیان کشور همزمان با گرامیداشت سالروز شهادت وی در شهر سوسنگرد اعطا شد.

به گزارش ایرنا مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در آیین بزرگداشت سالروز شهادت حبیب شریفی که با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی و محلی در شهر سوسنگرد برگزار شد گفت: متاسفانه یادمان مناسبی از  شهید حبیب شریفی به عنوان نخستین شهید فرهنگی کشور در استان خوزستان وجود ندارد، تا جوانان و دانش آموزان با این شهید بزرگ آشنا شوند.

سردار عبدالرضا حاجتی ب بیان اینکه شهید شریفی همچنان بر دلها حکومت می کند افزود: این شهید در کنار آموزگاری ، فرماندهی جنگ را در دوران دفاع مقدس در این منطقه بر عهده داشت.

فرماندار دشت آزادگان نیز در این آیین گفت: مردم دشت آزادگان در جنگ تحمیلی همگی در میدان جنگ حضور داشتند.

حمید سیلاوی اظهار داشت: با وجود خسارت های جانی و مالی که بر مردم این منطقه وارد شده اما هیچگاه در حفظ ارزش های انقلاب و امام راحل کوتاهی نکردند و هچنان پایبند انقلاب اسلامی هستند.

وی گفت: نسل امروز جنگ را به چشم ندیده است و با آن دوران و حوادثی که رخ داد ملموس نیست لذا  یکی از رسالت های مهم آموزش و پرورش این است که خاطرات و ارزش های جنگ را به دانش آموزان منتقل کند.

با تصویب شورای فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین، معلم شهید حبیب شریفی به عنوان شهید شاخص سال ۹۶ فرهنگیان کشور انتخاب شد.

به گزارش ایرنا در این آیین درجه سرتیپ تمام این شهید والا مقام به خانواده وی اعطا شد.

سوسنگرد اولین شهری بود که در دوران دفاع مقدس در سایه همدلی و وحدت نیروهای نظامی و مردمی از اشغال دشمن آزاد شد. ۲۶آبان ۱۳۵۹ حماسه آزادسازی سوسنگرد از چنگال متجاوزان بعثی عراق ، نقطه عطفی در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شود.

آزادسازی سوسنگرد شهر حماسه و خون و شهادت زمینه ساز عملیات غرورآفرین طریق القدس در آذرماه ۱۳۶۰ بود و رزمندگان اسلام با آزادسازی بستان و ۷۰روستای منطقه ، برای نخستین بار به مرزهای بین المللی رسیدند و شکاف عمیقی در خطوط دفاعی دشمن ایجاد کردند.

منبع: ایرنا