عصر خوزستان: آبادان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۲۲ هزار تست سریع کرونا از زایران بازگشته از سفر اربعین در مرز شلمچه گرفته شد. شکرالله سلمان زاده چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نقطه صفر مرزی در شلمچه اظهار داشت:غربالگری زائران اربعین در مرز شلمچه به عنوان اولین نقطه ورود به […]

عصر خوزستان:

انجام ۲۲ هزار تست کرونا از زائران در مرز شلمچه

آبادان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۲۲ هزار تست سریع کرونا از زایران بازگشته از سفر اربعین در مرز شلمچه گرفته شد.

شکرالله سلمان زاده چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نقطه صفر مرزی در شلمچه اظهار داشت:غربالگری زائران اربعین در مرز شلمچه به عنوان اولین نقطه ورود به کشور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تمام زائران بازگشته از سفر کربلا در این گذرگاه مرزی از نظر بیماریهای واگیر به خصوص کرونا غربالگری می شوند گفت: سلامت هر زائر در بدو ورود به میهن در نقطه صفر مرزی در شلمچه ارزیابی می شود.

سلمان زاده بیان داشت: ۱۰۰ ایستگاه انجام تست سریع کرونا در ورودی پایانه شلمچه راه اندازی شده و زائرانی که تست کرونای آنها مثبت باشد به مرکز قرنطینه ای که در این گذرگاه مرزی برپا شده منتقل می شوند.

مرکز قرنطینه بیماران کرونایی به منظور بستری زائران مبتلا به کرونا در مرز شلمچه راه‌اندازی شده است.

با پایان آیین اربعین حسینی در عراق روند بازگشت زائران به کشور از مرزهای زمینی از جمله مرز شلمچه در استان خوزستان شتاب گرفته است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

منبع: ایرنا