عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – فرمانده سپاه ولیعصر (عج) استان خوزستان گفت: بندر شادگان برای ایجاد رونق اقتصادی نیازمند توسعه بیشتر است. به گزارش ایرنا سردار حسن شاهوارپور روز چهارشنبه در بازدید از بندر شادگان بیان کرد: بنادر یکی از ظرفیت‌های مهم توسعه استان خوزستان هستند و به عنوان شاهرگ حیاتی باید روز به روز […]

عصر خوزستان:

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان:بندر شادگان نیازمند توسعه است

آبادان – ایرنا – فرمانده سپاه ولیعصر (عج) استان خوزستان گفت: بندر شادگان برای ایجاد رونق اقتصادی نیازمند توسعه بیشتر است.

به گزارش ایرنا سردار حسن شاهوارپور روز چهارشنبه در بازدید از بندر شادگان بیان کرد: بنادر یکی از ظرفیت‌های مهم توسعه استان خوزستان هستند و به عنوان شاهرگ حیاتی باید روز به روز رونق یابند.

وی نقش بنادر در اشتغال و تجارت را پررنگ  دانست و افزود: رفع مشکلات بنادر خوزستان به ویژه بندر شادگان در اولویت است تا موانع از سر راه بازرگانان برداشته شود.

سردار شاهوارپور با تاکید بر لزوم تامین امکانات و زیرساخت‌ های لازم در بندر شادگان گفت: برای رفع مشکلات این بندر نیاز به همکاری‌ بخش‌های مختلف و ادارات است؛ این بندر ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال دارد و تلاش ما رونق این بندر است.

وی ادامه داد: اشتغال نیاز ضروری جوانان امروز است و مردم شادگان استحقاق این را دارند تا با رونق و توسعه این بندر، به اشتغال پایدار دست یابند.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: تمامی مجموعه‌های نظارتی از جمله سپاه، اطلاعات و نیروی انتظامی در تلاش برای رونق اقتصادی مردم در تلاش هستند.
وی افزود: بخش عمده اقتصاد مردم در خوزستان مربوط به تجارت است و تسهیل در روند آن از اولویت و اهداف مجموعه استان خوزستان است.

بندرشادگان به عنوان هفتمین بندرتجاری خوزستان در مساحتی حدود سه هکتار و با هزینه ای افزون بر ۴٠٠ میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تکمیل شده است که در دولت گذشته فعالیت خود را آغاز کرد. 
این بندرتجاری مشتمل بر ۲پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول ١٠٣ متر و عرض ١٢ متر ،۲پل دسترسی است. 
این بندر محلی با عمق اسکله حداقل ۵.۵ متر در شرایط جزر و ظرفیت پذیرش شناورهای زیر پنج هزار تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ١٠٠ هزار تن در سال را دارد و رونق کسب و کار و تجارت در شهرستان شادگان از اهم اهداف بهره برداری از آن به شمار می آید.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خورستان واقع است.

منبع: ایرنا