عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – سرپرست فرمانداری شادگان گفت: عملیات تخلیه کالا در بندر شادگان با استقرار ۲ دستگاه جرثقیل ۵۰ تنی شتاب بیشتری گرفته است. امید صبری‌پور دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن دعوت از تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی برای حضور در بندر تجاری شادگان افزود: بندر شادگان مکانی امن […]

عصر خوزستان:

فرماندار:تخلیه کالا در بندر شادگان شتاب گرفت

آبادان – ایرنا – سرپرست فرمانداری شادگان گفت: عملیات تخلیه کالا در بندر شادگان با استقرار ۲ دستگاه جرثقیل ۵۰ تنی شتاب بیشتری گرفته است.

امید صبری‌پور دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن دعوت از تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی برای حضور در بندر تجاری شادگان افزود: بندر شادگان مکانی امن برای واردات و صادرات کالا، تخلیه سریع و نگهداری صحیح کالا، بارگیری با تجهیزات و کارگران مجرب و با تجربه است.

وی با بیان اینکه تمام مدیران اداره ها و دستگاههای اجرایی شهرستان و استان تصمیم به رونق اقتصادی و اشتغال جوانان بومی دارند افزود: بندر شادگان با ۲ نوبت کاری برای سرعت بخشیدن به عملیات تخلیه و بارگیری کالا برنامه‌ریزی کرده است.

سرپرست فرمانداری شادگان ،رضایت مندی تجار و بازرگانان را هدف سازمان و بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیریت بندر شادگان عنوان کرد و اظهار داشت: تخلیه و بارگیری زود هنگام شناورها از اولویت‌های بندر شادگان است و  برای نخستین بار در سال ۱۴۰۰ بر روی شناور کمیا یک، ۲ دستگاه جرثقیل مستقر و با سرعت بخشیدن به روند تخلیه، معطلی شناور در کنار اسکله کاهش می‌یابد.

بندر شادگان به عنوان هفتمین بندرتجاری خوزستان در مساحتی حدود سه هکتار و با سرمایه گذاری افزون بر ۴٠٠ میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تکمیل و آغاز به کار کرد. 
این بندرتجاری مشتمل بر ۲پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول ١٠٣ متر و عرض ١٢ متر ،۲پل دسترسی است. 
این بندر محلی با عمق اسکله حداقل ۵.۵ متر در شرایط جزر و ظرفیت پذیرش شناورهای زیر پنج هزار تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ١٠٠ هزار تن کالا در سال را دارد. رونق کسب و کار و تجارت در شهرستان شادگان از اهم اهداف بهره برداری از این بندر تجاری به شمار می آید.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خورستان واقع است.

منبع: ایرنا