عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: ۱۴ دستگاه خودرو و تجهیزات با همکاری استانداری خوزستان برای جمع آوری زباله های انباشته شده از سطح شهر سوسنگرد تامین می شود. به گزارش ایرنا حمید سیلاوی جمعه در نشست بررسی مشکلات کارگران شهرداری سوسنگرد و موضوع جمع آوری زباله های انباشته شده در این شهر […]

عصر خوزستان:

تامین ۱۴ دستگاه خودرو برای جمع آوری زباله های انباشته شده در سوسنگرد

اهواز-ایرنا- فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: ۱۴ دستگاه خودرو و تجهیزات با همکاری استانداری خوزستان برای جمع آوری زباله های انباشته شده از سطح شهر سوسنگرد تامین می شود.

به گزارش ایرنا حمید سیلاوی جمعه در نشست بررسی مشکلات کارگران شهرداری سوسنگرد و موضوع جمع آوری زباله های انباشته شده در این شهر با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی بیان کرد: کارگران شهرداری سوسنگرد به دلیل معوقات حقوقی و بیمه ای خود مدتی است دست از کار کشیده اند و همین موضوع باعث انباشت زباله در این شهر شده است.

وی گفت: برای جمع آوری سریع پسماند و نخاله ها در سطح شهر سوسنگرد، از امور شهری استانداری خوزستان پنج دستگاه خودروی پرس،شرکت اروندان چهار دستگاه کمپرسی و لودر و دهیاران بخش مرکزی پنج دستگاه تراکتور به کار گرفته می شود و همچنین از تعدادی ماشین آلات از سوی شهرداری سوسنگرد برای جمع آوری سریع نخاله ها و پسماندها استفاده خواهد شد.
وی گفت: همچنین ۶۰ سطل بزرگ زباله با هماهنگی اداره کل امور شهری استانداری و شهرداری سوسنگرد برای استقرار در سطح این شهر تامین می شود.

فرماندار شهرستان  دشت آزادگان در این نشست با انتقاد از عملکرد شهرداری در پرداخت مطالبات کارگران و مدیریت شهری افزود:برای حمایت از مطالبات کارگران کارهای خوبی صورت گرفته  و مشکلات آنها حل خواهد شد ، معوقات کارگران بصورت مستمر نبوده و از سال های  ۸۵تا۹۷ این مطالبات انباشته شده است.

سیلاوی در ادامه با اشاره به مواردی که برای حل مشکلات کارگران شهرداری سوسنگرد در حال پیگیری است افزود: تمدید بیمه تامین اجتماعی و پرداخت ۲ حقوق متوالی طی ۲ هفته پیش رو 
از محل ارزش افزوده امور مالیاتی از جمله موارد در دست پیگیری است.
وی گفت: برای تعمیر ماشین آلات شهرداری سوسنگرد برابر با توافق صورت گرفته پنجاه میلیارد ریال تسهیلات بدون بهره از سوی امور شهری استانداری و اداره کل امور اقتصادی ظرف هفته آینده پرداخت می شود.

کارگران شهرداری سوسنگرد به دلیل معوقات حقوقی و بیمه ای بارها دست به اعتراض زدند. توقف فعالیت این کارگران باعث انباشت زباله در این شهر شده است.

اغلب شهرداری های استان خوزستان به ویژه شهرداری های سوسنگرد و کوت عبداله از توابع شهرستان کارون با مازاد نیرو مواجه هستند.این امر باعث شده تا این شهرداری ها در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل مواجه شوند.

شهر سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان است که در فاصله ۶۰ کیلومتری از اهواز واقع است.

منبع: ایرنا