عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: فردی که به جرم قتل عمد به قصاص محکوم شده بود با تلاش و کوشش اعضای ستاد صبر سوسنگرد و کسب رضایت اولیای دم از مجازات مرگ نجات پیدا کند.  به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی توسعه حل اختلاف استان خوزستان ، علیرضا […]

عصر خوزستان:

عفو و بخشش یک محکوم به قصاص در سوسنگرد

اهواز-ایرنا- رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: فردی که به جرم قتل عمد به قصاص محکوم شده بود با تلاش و کوشش اعضای ستاد صبر سوسنگرد و کسب رضایت اولیای دم از مجازات مرگ نجات پیدا کند.

 به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی توسعه حل اختلاف استان خوزستان ، علیرضا باوی با اشاره به درگیری آذر ماه سال ۱۳۹۸ بین چند نفر در سوسنگرد که منجر به قتل یک نفر و ضرب و جرح تعدادی از طرفین درگیری شد افزود:پس از تشکیل پرونده قضایی و طی مراحل قانونی ، قاتل به قصاص و متهمان دیگر به زندان محکوم شدند.

وی افزود: با اعلام پشیمانی قاتل در ارتکاب قتل و درخواست مکرر خانواده آنان برای جلب رضایت اولیا دم ، اعضای ستاد صبر سوسنگرد به منظور رفع اختلاف و تلاش برای ایجاد آرامش در منطقه با استفاده از ظرفیت بزرگان ، سادات ، سران عشایر ، معتمدان و نخبگان زمینه صلح و سازش و عفو و بخشش را فراهم کردند.

باوی ادامه داد: اولیای دم با اطمینان از پشیمانی قاتل به شرط دریافت دیه وی را بخشیدند و این پرونده با گذشت خانواده مقتول به صلح و سازش منجر شد.

اعضای شوراهای حل اختلاف استان خوزستان در ۶ ماهه نخست امسال موفق شدند بیش از ۱۸ هزار و ۴۹۸ پرونده را به صلح و سازش برسانند.

منبع: ایرنا