عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: واردات کالا از بندر خرمشهر از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه ۲۱ درصد رشد و ترانزیت خودرو نیز ۱۶ درصدی افزایش یافته است. به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر نوراله اسعدی […]

عصر خوزستان:

رشد ۲۱ درصدی واردات کالا در بندر خرمشهر

آبادان – ایرنا – مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: واردات کالا از بندر خرمشهر از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه ۲۱ درصد رشد و ترانزیت خودرو نیز ۱۶ درصدی افزایش یافته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر نوراله اسعدی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۵۲۳ تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.

وی افزود: یک هزار و ۴۶۵ دستگاه خودرو نیز در این مدت در بندرخرمشهر تخلیه شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۲۰ درصدی دارد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین با اشاره به پهلوگیری ۴۶۲ فروند شناور زیر هزار تن در بندر خرمشهر از ابتدای امسال تاکنون گفت: پهلوگیری شناور در خرمشهر در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش دارد.

اسعدی، بندر خرمشهر را مناسب‌ترین گزینه برای ترانزیت کالا به کشور عراق و اقلیم کردستان دانست.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

منبع: ایرنا