رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: تقریبا ۱۶ مرکز ثابت واکسیناسیون و ۷۰ تیم سیار واکسیناسیون در سطح استان خوزستان در حال فعالیت هستند اما مراجعه به این مراکز کم است. دکتر عبدالرضا جانگران‌نژاد در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۸ آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی […]


رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: تقریبا ۱۶ مرکز ثابت واکسیناسیون و ۷۰ تیم سیار واکسیناسیون در سطح استان خوزستان در حال فعالیت هستند اما مراجعه به این مراکز کم است.

دکتر عبدالرضا جانگران‌نژاد در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۸ آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی تیم‌های عملیاتی طرح شهید سلیمانی کمبود خودرو است. در حال حاضر ۳۲ خودرو داریم در حالی که قرار بود برای اجرای این طرح بیش از ۸۰ خودرو در اختیار ما قرار بگیرد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: تقریبا ۱۶ مرکز ثابت واکسیناسیون و ۷۰ تیم سیار واکسیناسیون در سطح استان خوزستان در حال فعالیت هستند اما مراجعه به این مراکز کم است.
جانگران‌نژاد در خصوص کمبود آمار واکسیناسیون بیان کرد: در ابتدا در برخی شهرستان‌ها، واکسیناسیون خارج از پروتکل (سنین خارج از پروتکل) انجام می‌شد و امکان ثبت در سامانه وجود نداشت بنابراین ۵ درصد کمبود آمار واکسیناسیون در شهرهای خوزستان مربوط به ثبت نشدن واکسیناسیون در سامانه است.
رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان، افزود: گاهی می‌بینیم که در رستوران شلوغ در فضایی کوچک و بسته، خدمت‌دهندگان و خدمت‌گیرندگان از ماسک استفاده نکرده‌اند.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد کسبه نیز از ماسک استفاده نمی‌کنند، گفت: پیشنهاد می‌شود ارائه کارت واکسیناسیون برای دریافت خدمات در برخی جاها مانند باشگاه‌ها الزامی شود. ما این کارها را اجرایی نمی‌کنیم اما انتظار داریم وضعیت بهتر شود.
جانگران‌نژاد با اشاره به حضور تعداد زیاد مراجعه‌کنندگان در آزمایشگاه‌ها و پلی‌کلینیک‌ها، بیان کرد: باید در این اماکن نسبت به واکسیناسیون بیماران و همراهان‌شان اقدام کرد. تا زمانی که جدیتی در این موارد نداشته باشیم باز هم شاهد این عقب‌افتادگی‌ها خواهیم بود.
انتهای پیام