عصر خوزستان: آبادان -ایرنا – امام جمعه آبادان گفت: رسانه به عنوان حلقه ارتباط بین مردم و مسوولان نقش مهمی در ایجاد و تقویت وحدت ملی و آگاهی بخشی در جامعه دارد. به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی سه‌شنبه در دیدار با خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر آبادان اظهار داشت: رسانه‌ها یک گوشه از دولت مردمی هستند و […]

عصر خوزستان:

امام جمعه آبادان:رسانه نقش مهمی در ایجاد وحدت در جامعه دارد

آبادان -ایرنا – امام جمعه آبادان گفت: رسانه به عنوان حلقه ارتباط بین مردم و مسوولان نقش مهمی در ایجاد و تقویت وحدت ملی و آگاهی بخشی در جامعه دارد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی سه‌شنبه در دیدار با خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر آبادان اظهار داشت: رسانه‌ها یک گوشه از دولت مردمی هستند و باید نقش خود را با زبان تاثیر گذار و نتیجه بخش نشان دهند.

وی افزود: رسالت خبرنگاری ایجاب می‌کند واقعیت‌ها را به صورت واقعی و بی کم و کاست منعکس کنند و این مهم جلو انتشار مطلب نادرست را می‌گیرد.

امام جمعه آبادان با اشاره به جایگاه بلند خبرنگاران و برخورداری آنان از سواد رسانه‌ای بیان کرد: با توجه به جنگ رسانه‌ای دشمن، خبرنگاران با بهره گیری از سواد رسانه‌ای باید تبلیغات سوء دشمنان را خنثی کرده و جلوی سمپاشی رسانه ای دشمن را بگیرند.

حجت الاسلام غبیشاوی افزود: امروز با وجود فضای مجازی هر شخص خود را یک خبرنگار می داند اما نداشتن سواد رسانه ای و رعایت نشدن اخلاق باعث انتشار اخبار کذب و یا خبرهای قدیمی در فضای مجازی شده است.

وی اظهار داشت: دشمن می‌خواهد ایران را کشوری منزوی، محروم و مهجور معرفی کند که فعالان رسانه‌ای باید این توطئه دشمن را خنثی کنند.

امام جمعه آبادان نسبت به اهداف و توطئه‌های دشمن در فضای مجازی هشدار داد و گفت: انتشار اطلاعات بی اساس و کذب در این فضا از ترفندها و سلاح‌های دشمنان در کارزار جنگ نرم است که با آنها باید با دقت و بصیرت برخورد کرد.

وی با اشاره به انتشار برخی اخبار کذب و آمارهای نادرست در فضای مجازی از سوی دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی افزود: در این فضا که استفاده از آن به شدت گسترش یافته است باید به منابع انتشار اخبار توجه کرد چرا که خبرهای کذب و نادرست حربه و سلاح دشمن در میدان جنگ مجازی است.

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی بتازگی به عنوان امام جمعه آبادان منصوب شده است پیش از این حجت الاسلام علی ابراهیمی‌پور به مدت ۹ سال امام جمعه آبادان بود.

منبع: ایرنا