حجت‌الاسلام تقوی گفت: مبارزه با استکبار یک جریان عمیق فکری و عقیدتی است که در طول عمر انبیا این جریان ادامه داشته است. حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم روز ۱۳ آبان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یکی از جریان‌های […]


حجت‌الاسلام تقوی گفت: مبارزه با استکبار یک جریان عمیق فکری و عقیدتی است که در طول عمر انبیا این جریان ادامه داشته است.

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم روز ۱۳ آبان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یکی از جریان‌های ملی و مردمی است و واقعه رخداده در این روز نباید فراموش شود. 
وی افزود: ما باید علم و دانش و اطلاعاتمان از این روز را ثبت کنیم و در میان ملت نشر دهیم. همانگونه که غدیر عاشورا و نیمه شعبان را پرشور برگزار می‌کنیم ۱۳ آبان هم در همین راستا است. جهانخواران و سلطه گران و کسانی که ملت‌ها را برده و بنده خود می‌خواهند و میراث مادی و معنوی آنها را به یغما می‌برند استکبار جهانی هستند. انقلاب اسلامی می‌خواهد این روحیه مبارزه با سلطه‌گری را در میان ملت خود زنده نگهدارد.
تقوی گفت: امروز مبارزه با استکبار یک ارزش است که از متن این انقلاب جوشیده است. همه این ارزش‌ها در قرآن و روایات آمده است. به فرموده مقام معظم رهبری مبارزه با نظام سلطه جزو مبانی انقلاب اسلامی است. یعنی اگر مبارزه با استکبار نباشد ما تابع قرآن نیستیم. قرآن در برابر مستکبران به ما دستور می‌دهد که جبهه بندی کنیم و در برابر آنها کوتاه نیاییم.پس روز ۱۳ آبان و جمع شدن ما و شعار دادن ما یک کار قرآنی است. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مبارزه با استکبار یک جریان عمیق فکری و عقیدتی است که در طول عمر انبیا این جریان ادامه داشته است. ما خود در برابر نظام طاغوت عصیان کردیم و به کشورهای منطقه هم آموختیم. عراق، سوریه، لبنان و افغانستان در این راستا هستند و در جبهه مقاومت متشکل شده‌اند تا کمر استکبار را بشکنند.
وی ادامه داد: استکبار با طرحی که داشتند یک عده اشرار را از سراسر دنیا جمع کردند و با تفکر وهابیت سازمانهای جاسوسی غرب به اینها آموزش دادند. آمدند در عراق، سوریه و لبنان کشتند و تخریب کردند. آمدند کشور دیگری در کنار رژیم اشغالگر قدس ایجاد کنند رژیم سوریه را در هم بشکنند و یک اسرائیل دیگر ایجاد کنند اما رهبری های رهبر فرزانه انقلاب و بسیجیان ایران، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستانی و حشدالشعبی عراقی با فرماندهی مقام معظم رهبری و فرماندهی میدانی حاج قاسم سلیمانی و همت بلند سید حسن نصرالله جبهه مقاومت شکل گرفت و کمر طرحهای استکبار را شکستند.
تقوی گفت: ما همچنان باید فکر مبارزه با استکبار باشیم و بگوییم ما می‌توانیم. ما هیمنه آمریکا را شکستیم و آمریکا دیگر در دنیا هیمنه سابق را ندارد. 
وی تصریح کرد: تصرف لانه جاسوسی از طرف امام انقلاب دوم لقب گرفت. تعالیم اسلامی به ما آموخت که باید با ظالم مبارزه کنیم. سنبل ستمگری در دوران ما آمریکا و رژیم صهیونیستی است. 
تقوی افزود: مدیریت در آموزش و پرورش این ارزش‌ها را باید در دل بچه‌های ما بنشاند و پاسداری از ارزش‌های انقلاب را به جوانان ما منتقل کند و آمریکا شناسی، غرب شناسی و جریان شناسی سرلوحه کار ما باید قرار بگیرد. 
وی گفت: ما ملت باید فرهنگ مبارزه با آمریکا را در سطح جهان به وجود بیاوریم و خود را در مقابل توطئه‌های آمریکا مصون سازی کنیم. سیاستمداران غربی مبارزه را به شکل دیگری انجام می‌دهند که فکر جوانان ما را و جامعه را عوض کنند اما ما دشمن شناس هستیم. 
انتهای پیام