عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – دبیر شورای سلامت اهواز گفت: روزانه به طور متوسط ۴۰۰ نفر به مراکز ۱۶ ساعته نمونه گیری کرونا در غرب اهواز مراجعه می‌کنند که تست ۳۰ درصد مراجعان مثبت است. دکتر مهران احمدی بلوطکی چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: روزانه با پنج دستگاه اتوبوس و […]

عصر خوزستان:

دبیرشورای سلامت اهواز:۳۰ درصد تست‌های پی.سی.آر در غرب اهواز مثبت هستند

اهواز – ایرنا – دبیر شورای سلامت اهواز گفت: روزانه به طور متوسط ۴۰۰ نفر به مراکز ۱۶ ساعته نمونه گیری کرونا در غرب اهواز مراجعه می‌کنند که تست ۳۰ درصد مراجعان مثبت است.

دکتر مهران احمدی بلوطکی چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: روزانه با پنج دستگاه اتوبوس و آمبولانس، کار واکسیناسیون سیار در غرب اهواز انجام می‌شود که به طور متوسط روزانه ۴۰۰ دز واکسن تزریق می کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۱۱ هزار و ۱۳۰ دز واکسن کرونا به جامعه هدف در غرب اهواز تزریق شده است گفت: پوشش واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال ۸۴ درصد یک دز و ۵۲ درصد ۲ دز بوده است.

وی افزود: ۸۶.۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال زیرپوشش غرب اهواز یک دز و ۵۷ درصد هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده‌اند. همچنین تاکنون سه هزار و ۵۱ نفر دز نوبت سوم خود را تزریق کردند. 

احمدی بلوطکی با اشاره به اینکه ۶۴.۱ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در غرب اهواز معادل ۴۱ هزار و ۲۳ نفر یک دز و ۲۱.۶ درصد معادل ۱۳ هزار و ۶۰ نفر ۲ دز واکسن را تزریق کردند. 

هم اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۹ شهرستان زرد و ۱۵ شهرستان آبی کرونایی هستند.

تاکنون بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است. در هفته منتهی به ۱۴ آبان موارد بیماری در خوزستان نسبت به هفته پیش از آن، یک درصد افزایش یافته است؛ همچنین موارد بستری و فوت ناشی از کرونا به ترتیب ۲۰ و ۱۱ درصد کاهشی بوده است.

منبع: ایرنا