عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه شکست حصر سوسنگرد با همراهی بی نظیر مردم محقق شد گفت: همراهی و پیش قدمی اهالی دشت آزادگان در زمان دفاع مقدس و در زمان فتح سوسنگرد کم نظیر بوده است. به گزارش ایرنا حمید سیلاوی سه شنبه به مناسبت ۲۶ آبان سالروز شکست حصر […]

عصر خوزستان:

شکست حصر سوسنگرد با همراهی بی نظیر مردم محقق شد

اهواز- ایرنا- فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه شکست حصر سوسنگرد با همراهی بی نظیر مردم محقق شد گفت: همراهی و پیش قدمی اهالی دشت آزادگان در زمان دفاع مقدس و در زمان فتح سوسنگرد کم نظیر بوده است.

به گزارش ایرنا حمید سیلاوی سه شنبه به مناسبت ۲۶ آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد در هشت سال دفاع مقدس در  محل دفتر امام جمعه این شهرستان بیان کرد:در  تمامی عملیات هایی که در این شهرستان  در دوران هشت سال دفاع مقدس انجام گرفت مردم این منطقه در کنار رزمندگان بودند و در هیچ برهه ای آنها را  تنها نگذاشتند.

وی افزود: مردم شهرستان دشت آزادگان همواره ولایتمداری خود را ثابت کردند و هم اکنون به گونه ای باید برنامه ریزی شود که رشادتها  و جانفشانی رزمندگان و مردم این منطقه در ذهن ها تداعی  شود. اداره ها و سازمان ها مکلف هستند در این زمینه مشارکت کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان نیز گفت: ولایتمداری در پیروزی عملیات دوران دفاع مقدس نقش کلیدی داشت و این امر با دستوری  که رهبر کبیر انقلاب در خصوص آزادی  سوسنگرد صادر  کردند به خوبی نمایان شد .

سرهنگ مهدی طرفی بیان کرد: مردم تا پای جان در کنار دیگر رزمندگان اسلام ایستادند. لذا باید تلاش کرد با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی  ، ورزشی ، خاطره گویی  و دعوت از فاتحان سوسنگرد ، گوشه ای از رشادت های مردم این خطه در دوران دفاع مقدس برای نسل جوان بازگویی شود.
امام جمعه سوسنگرد نیز در ادامه بیان کرد:  سالروز شکست حصر سوسنگرد از مهمترین رخدادهای تاریخ انقلاب اسلامی  و دوران دفاع مقدس است.

حجت الاسلام و المسلمین مجید شرفی افزود: با وجود برخی نارسایی های تسلیحاتی و اطلاعاتی در مقایسه با دشمن، مردم با ایمان و رزمندگان دلاور اسلام با اراده راسخ  و پیروی از فرمایشات رهبر کبیر انقلاب برای شکست حصر سوسنگرد به مصاف دشمن رفتند و حماسه های جاودان آفریدند.

وی گفت: باید به منظور نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت این گزارش ها و مطالب به رشته تحریر درآید تا نسل جوان از آن ارزش ها مطلع شوند.، شهدای ما در دفاع از کیان اسلامی برای امنیت کشور ودفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام جان خود را  فدا کردند و در همه عرصه‌ها گوناگون پیشتاز بودند .

امام جمعه سوسنگرد ادامه داد: برای تمامی  جهانیان این نکته ثابت شد که رهبری هوشمندانه امام راحل و همراهی ، حمایت و پشتیبانی مردم ۲ عامل اساسی در پیروزی ملت ایران با دست خالی در مقابل ارتش مسلح رژیم بعث عراق بود.

۲۶ آبان ماه سالروز حماسه بزرگ آزادسازی سوسنگرد در دومین ماه از آغاز جنگ تحمیلی است.

منبع: ایرنا