معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه از اینکه دوباره موج دیگری از کرونا را داشته باشیم، می‌ترسیم، گفت: باید تصمیم محلی بگیریم تا جلوی گلوگاه‌ها و نقاطی که می‌توانند برای ما آسیب‌پذیر باشند را بگیریم. دکتر سیدمحمد علوی در جلسه قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان […]


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه از اینکه دوباره موج دیگری از کرونا را داشته باشیم، می‌ترسیم، گفت: باید تصمیم محلی بگیریم تا جلوی گلوگاه‌ها و نقاطی که می‌توانند برای ما آسیب‌پذیر باشند را بگیریم.

دکتر سیدمحمد علوی در جلسه قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان که امروز (۲۵ آبان‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: محور توسعه پایدار، انسان سالم است پس سلامت باید محوریت همه چیز قرار گیرد. موضوع سلامت باید به گونه‌ای باشد که نیاز مردم شود و وقتی نیاز مردم شد، مطالبه‌گری آغاز می‌شود.
به گزارش ایسنا، وی افزود: وقتی سازمانی، خود نیاز سلامت را احساس نکند و مطالبه‌گر نباشد می‌گویند که سرمایه مهم است و وقتی تفکر این گونه باشد، به هیچ جا نمی‌رسیم.  
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در سلامتی دو شاخص مشارکت مردم و هماهنگی بین بخش‌های جامعه مطرح است. بخش‌های مختلف جامعه، ارگان‌ها و سازمان‌ها، هر کسی منافع سازمانی خود را  در نظر می‌گیرد اما وقتی ما صحبت می‌کنیم، دغدغه سلامت مردم را داریم و بر اساس شواهد و منابع معتبر علمی دنیا صحبت می‌کنیم.
وی افزود: ستاد ملی کرونا هرچه بگوید اطاعت می‌کنیم اما شاهد این هستیم که بسیاری از تصمیم‌گیری‌هایی که تا به حال انجام شده، ضرر آن متوجه مردم شده است. ما از مصوبات ستاد ملی کرونا اطاعت می‌کنیم اما از طرفی باید اوضاع محلی خود را نیز در نظر بگیریم؛ مگر نمی‌گوییم که جهانی فکر کنیم و منطقه‌ای عمل کنیم؟ البته در این خصوص اختیاراتی نیز داده شده است.
علوی با اشاره به الزامات بازگشایی‌ها گفت: الزامات بازگشایی بر این اساس است که آیا پوشش ایمنی‌سازی وجود دارد و سیستم بهداشتی می‌تواند جلوی فاجعه خیز مجدد بیماری را بگیرد؟ به عنوان مثال هر چند آمار پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزی بالا است اما این تنها مربوط به یک دوز واکسن است.
وی افزود: یک دوز واکسن نقشی در کنترل بیماری ندارد و دو دوز واکسن و سه هفته بعد از دریافت آن می‌تواند ایمنی‌سازی ایجاد کند. البته دریافت واکسن نیز حتما باید در کنار رعایت پروتکل‌ها باشد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: هر چند پوشش واکسن آموزش و پرورش بیش از ۸۰ درصد است اما این میزان، مربوط یک دوز است و پوشش واقعی واکسیناسیون دانش‌آموزی ۳۳ درصد است که باید به ۸۵ درصد برسد.  
وی گفت: باید تصمیم محلی بگیریم تا جلوی گلوگاه‌ها و نقاطی که می‌توانند برای ما آسیب‌پذیر باشند را بگیریم. از اینکه دوباره موج دیگری از کرونا را داشته باشیم، می‌ترسیم. همه شاهد این بودیم که در مردادماه و شهریورماه روزهای سختی را گذراندیم و مرگ و میر زیادی داشتیم. تجربه ثابت کرده است که هر موج از موج قبلی خود سنگین‌تر و عوارض و مرگ و میر و مصیبت‌های بیشتری دارد.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود:باید اکنون که فرصت خوبی است و می‌توانیم، جلوی حادثه را بگیریم زیرا پیشگیری بهتر از درمان است.
انتهای پیام