عصر خوزستان: دزفول – ایرنا – جاده دسترسی به سه روستای دشت بزرگ، شهید محمدی و دهلران از توابع بخش عقیلی گتوند بر اثر بارندگی و بالا آمدن آب رودخانه فصلی قطع شد. رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان‌گتوند روز یکشنبه با اعلام خبر به ایرنا گفت: جاده ارتباطی این سه روستا […]

عصر خوزستان:

باران جاده ارتباطی سه روستا در بخش عقیلی گتوند را قطع کرد

دزفول – ایرنا – جاده دسترسی به سه روستای دشت بزرگ، شهید محمدی و دهلران از توابع بخش عقیلی گتوند بر اثر بارندگی و بالا آمدن آب رودخانه فصلی قطع شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان‌گتوند روز یکشنبه با اعلام خبر به ایرنا گفت: جاده ارتباطی این سه روستا ساعاتی پیش در پی بارندگی شدید امروز و بالا آمدن آب رودخانه فصلی بر روی پل بین روستاهای رودنی و محمدی و دشت بزرگ در بخش عقیلی گتوند قطع شد.

علی محمدزاده ادامه داد: این پل در سال‌های گذشته بازسازی شد اما به علت سطح پایین پل و بالا آمدن آب از رودخانه فصلی به زیر آب رفت.

به گزارش ایرنا، هرساله در بارندگی های شدید و بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، جاده ارتباطی این روستاها قطع و مشکلاتی برای تردد اهالی ایجاد می‌شود.

روستاهای دشت بزرگ، شهیدمحمدی و دهلران بیش از ۲هزار و ۷۰۰نفر جمعیت دارند.

 بارندگی شدید روز دوشنبه مناطق مختلفی از استان خوزستان را فرا گرفت و تردد در برخی از شهرستان‌ها را با مشکل مواجه کرد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان میزان بارندگی در این مدت در شهر دزفول ۴۰ میلیمتر، شوشتر ۳۹.۵، صفی آباد دزفول ۱۹.۷، حسینیه اندیمشک ۱۹.۶، شوش ۱۴.۶ و گتوند ۵.۷ میلیمتر بوده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی فراگیر از اواسط روز شنبه تا اواخر روز سه‌شنبه هفته جاری در استان هشدار سطح زرد صادر کرده بود.

شهرستان گتوند دارای ۲ بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان، سماله و ۴۵ روستا است.

منبع: ایرنا