عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به تهیه سند بالادستی و نقشه راه این بندر گفت: طرح بهبود شاخص‌های بهره وری به عنوان سند بالادستی و نقشه راه در بندر خرمشهر در حال اجرا است. به گزارش ایرنا نوراله اسعدی سه‌شنبه در نشست هم اندیشی بررسی پروژه […]

عصر خوزستان:

اجرای طرح بهبود شاخص‌های بهره وری در بندر خرمشهر

آبادان – ایرنا – مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به تهیه سند بالادستی و نقشه راه این بندر گفت: طرح بهبود شاخص‌های بهره وری به عنوان سند بالادستی و نقشه راه در بندر خرمشهر در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا نوراله اسعدی سه‌شنبه در نشست هم اندیشی بررسی پروژه مطالعاتی ارزیابی برنامه‌های استراتژیک بندر خرمشهر در چشم انداز ۱۰ ساله اظهار داشت: در گام نخست این طرح که در ۶ مرحله عملیاتی توسط دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهیه شده است ،شناخت وضعیت موجود، تحلیل شکاف و تدوین وضعیت مطلوب در حوزه فعالیت‌های بندری و منابع انسانی بررسی می‌شود.

وی تدوین و اجرای برنامه‌ریزی استراتژیک را مرحله دوم این سند بالادستی در بندر خرمشهر بیان کرد و گفت: ارزیابی و بهبود برنامه‌ریزی استراتژیک و ارائه راهکارهای عملیاتی در مرحله سوم و چهارم اجرا خواهد شد.

اسعدی در ادامه گفت: در مرحله پنجم ریشه‌یابی راهکارهای افزایش سرانه حضور مفید فراگیران در دوره‌های آموزشی و ارتقاء آگاهی مدیران در زمینه ضرورت دوره های مصوب شده است و در مرحله ششم نیز گزارش نهایی طرح شامل جمع بندی نتایج فازهای پیشین تدوین و ارائه می‌گردد.

سعدی بیان کرد: شناخت ظرفیت‌های موجود بندر خرمشهر، تحلیل شکاف و تدوین وضعیت مطلوب در حوزه فعالیت‌های بندری و منابع انسانی از بارزترین فازهای این پروژه مطالعاتی است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه افزود: این پروژه می‌تواند در زمینه افزایش جذب سرمایه‌گذاران، کاهش هزینه‌ها یاری‌رسان بندر خرمشهر باشد و منجر به افزایش سهم عملیات بندری شود.

در پایان این نشست پنل تخصصی در خصوص نحوه تدوین چشم انداز، ماموریت و اهداف با حضور مدیر پروژه مطالعاتی و مسئولان اداری بندر خرمشهر همچنین رییس دانشکده مدیریت علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر و اعضای گروه پروژه مطالعاتی برگزار شد.

بندرخرمشهر با برخورداری از۲۰ پست اسکله،۲۳۰ هکتار وسعت و با استفاده از پتانسیل منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره مندی از مزایا و معافیت‌های منحصر به فرد در منطقه، آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی را دارد.

منبع: ایرنا