رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه ۶۰ درصد درآمد حاصل از زکات به صورت مستقیم صرف کمک به سفره محرومان می‌شود، گفت: در برخی از استان‌ها تا سقف ۸۰ درصد زکات صرف کمک به معیشت و اقتصاد خانواده‌های نیازمند می‌شود. مرتضی بختیاری در نشست شورای زکات استان خوزستان در دفتر نمایندگی ولی فقیه […]


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه ۶۰ درصد درآمد حاصل از زکات به صورت مستقیم صرف کمک به سفره محرومان می‌شود، گفت: در برخی از استان‌ها تا سقف ۸۰ درصد زکات صرف کمک به معیشت و اقتصاد خانواده‌های نیازمند می‌شود.

مرتضی بختیاری در نشست شورای زکات استان خوزستان در دفتر نمایندگی ولی فقیه در اهواز، اظهار کرد: در راستای کمک به محرومان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد؛ در استان خوزستان تاکنون برنامه‌های خوبی برای حمایت از محرومان صورت گرفته اما همچنان باید در این زمینه تلاش شود.
به گزارش ایسنا، وی افزود: رهبر معظم انقلاب تا اندازه‌ای در خصوص همکاری‌ها در امر زکات گله‌مند بودند لذا باید تلاش کنیم در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد تا رهبر معظم انقلاب نیز رضایت کامل داشته باشند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اکنون بر اساس مصوبه شورای زکات اقدامات خوبی صورت گرفته و بیش از ۶۰ درصد در آمد حاصل از زکات به سفره محرومان تعلق گرفته است.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد درآمد حاصل از زکات به صورت مستقیم صرف کمک به سفره محرومان می‌شود، گفت: در برخی از استان‌ها تا سقف ۸۰ درصد زکات صرف کمک به معیشت و اقتصاد خانواده‌های نیازمند می‌شود.
وی بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی قرار است در زمینه ترویج فرهنگ زکات ۵ هزار طلبه کمیته امداد را یاری کنند تا بتوانیم فعالیت‌های بیشتری در زمینه دریافت زکات داشته باشیم.
بختیاری افزود: تاکنون حضور مردم در پرداخت زکات موثر بوده و نمایندگان ولی فقیه در استان‌های مختلف تلاش‌های خوبی برای افزایش پرداخت زکات داشته‌اند.
وی با اشاره به محرومیت‌های استان خوزستان از جمله شهرستان اندیکا گفت: در زلزله اندیکا یک هزار واحد مسکونی آسیب دید که باید بازسازی شود. همچنین از این تعداد ۵۸۱ واحد مسکونی متعلق به مددجویان کمیته امداد است که تخریب شده و نیاز به بازسازی دارند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: خوزستان با وجود شهدایی که تقدیم انقلاب کرده باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: اگر کار تبلیغاتی خوبی صورت گیرد و امر زکات  نهادینه شود، سالانه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال زکات جمع‌آوری می‌شود که با این رقم می‌توان مشکلات معیشتی و درمان نیازمندان را برطرف کرد.
بختیاری یادآور شد: نشست شورای زکات در خوزستان از معدود جلساتی است که استاندار در آن شرکت می‌کند چرا که در سایر استان‌ها نمایندگانی از سوی استاندار حضور می‌یابند که این امر در استان خوزستان شایسته تقدیر است.
حجت الاسلام محمدطاها مهری مدیرکل امور اجرایی زکات کشور نیز در این جلسه گفت: امروز نشستی با روسای ادارات و مسئولان زکات استان خوزستان برگزار شد که در آن ظرفیت‌ها و آسیب‌های استان مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: خوزستان ظرفیت‌های بالایی در این بخش دارد اما مشکلات و محرومیت‌های آن نیز کم نیست.
وی بیان کرد: باید از ظرفیت صدا و سیما، جهاد کشاورزی و حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همچنین روحانیون و ائمه جمعه بیشتر استفاده کنیم تا بتوانیم پرداخت زکات را در این استان افزایش دهیم.
در حاشیه نشست شورای زکات خوزستان طرح پرداخت صدقات و کمک‌های مردمی از طریق کد کیو آر (QR) رونمایی شد.
به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان، در سومین روز سفر بختیاری به استان خوزستان همچنین مسائل و مشکلات زلزله‌زدگان اندیکا در استان خوزستان روز پنجشنبه با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بررسی شد.
مرتضی بختیاری در سفر خود به استان خوزستان از مناطق زلزله‌زده اندیکا و شرایط امدادرسانی به زلزله‌زدگان بازدید کرد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین محل اسکان و کمک‌های اهدایی به زلزله‌زدگان به ویژه اسکان عشایر منطقه را مورد بررسی قرار داد.
تعدادی از اهالی منطقه زلزله‌زده اندیکا در گفت‌وگو با رییس کمیته امداد رفع مشکلات و محرومیت از این منطقه و نیز ارسال کمک‌های بیشتر را خواستار شدند.
انتهای پیام