عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: طرح نماد (مراقبت از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی) در۱۳۰ مدرسه در شهرهای بندر امام خمینی(ره)، آبادان و اهواز در حال انجام است. به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: سه هزار و ۷۵۰ مورد آسیب در […]

عصر خوزستان:

استاندار خوزستان:طرح نماد در ۱۳۰ مدرسه استان در حال انجام است

اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: طرح نماد (مراقبت از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی) در۱۳۰ مدرسه در شهرهای بندر امام خمینی(ره)، آبادان و اهواز در حال انجام است.

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: سه هزار و ۷۵۰ مورد آسیب در بین دانش‌آموزان این تعداد مدرسه شناسایی شده و ۸۰۸ مشاوره توسط کارشناسان این طرح انجام گرفت.

وی با بیان اینکه در بحث نظام مراقبت دانش‌آموزان باید برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دانش آموزان به طور جدی ورود کرد افزود: طرح نماد یک کار مهمی است که باید از چهارچوب نظام اداری خارج، و به صورت واقعی و نه به صورت صوری و غیر واقعی اجرا شود تا ارتقای شخصیت دانش‌آموزان را درپی داشته باشد.

استاندار خوزستان همچنین گفت: خوشبختانه واکسیناسیون دانش‌آموزان خوزستانی به خوبی در حال انجام است و برای تزریق دُز دوم آنها هم باید سازماندهی لازم صورت گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان نیز بیان کرد: ۳۰ درصد مدارس خوزستان نیاز به نوسازی دارند و ۱۰ هزار کلاس درس جدید باید ساخته شود تا سرانه فضای آموزشی در استان به میانگین کشوری نزدیک شود.
علی قربانی با اشاره به اینکه در سال بین یکهزار و ۲۰۰ تا یکهزار و ۴۰۰ کلاس درس در خوزستان ساخته می‌شود ادامه داد: اعتبارات برای احداث واحدهای آموزشی کاهش یافته و پیمانکاران طلب زیادی دارند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی مدرسه در خوزستان آماده شده اما در پرداخت انشعاب آب و برق آنها مشکل داریم افزود: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت هزینه انشعاب‌های این مدارس نیاز است.
قربانی ادامه داد: اگر از این مدارس استفاده نشود ممکن است تخریب و یا مورد سرقت قرار گیرند که نیاز است در تکمیل آنها کمک شود.

طرح ملی نماد طرحی برای محافظت از دانش آموزان در مقابل آسیب های اجتماعی است که در برخی مدارس استان با کمک مشاوران و روانشناسان در حال انجام است.

منبع: ایرنا