عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: بندر شادگان با ظرفیت اشتغالزایی یکهزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر زیادی در بهبود اقتصادی منطقه دارد. به گزارش ایرنا رضا فتوحی پنجشنبه در بازدید از بندرشادگان اظهارداشت: این بندر بسیار مهم و دارای موقعیت ویژه‌ای در ایجاد شغل، ارزش افزوده […]

عصر خوزستان:

بندر شادگان تاثیر زیادی در اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی منطقه دارد

آبادان – ایرنا – معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: بندر شادگان با ظرفیت اشتغالزایی یکهزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر زیادی در بهبود اقتصادی منطقه دارد.

به گزارش ایرنا رضا فتوحی پنجشنبه در بازدید از بندرشادگان اظهارداشت: این بندر بسیار مهم و دارای موقعیت ویژه‌ای در ایجاد شغل، ارزش افزوده و تحرک اقتصادی است و می‌تواند در توسعه شادگان موثر باشد.

وی افزود: با رفع موانع فرصت اشتغال برای یکهزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در منطقه فراهم و زمینه ایجاد تحول و رونق اقتصادی در شادگان خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: این بندر شرایط بسیار خوبی برای تجارت و واردات و صادرات دارد که می‌تواند وضعیت معیشت مردم شهرستان را رقم بزند.

وی افزود: بندر شادگان زیرساخت‌های مناسبی دارد و یکی از ظرفیت‌های مهم توسعه استان خوزستان به شمار می‌رود که به عنوان شاهرگ حیاتی باید روز به روز رونق یابد.

فتوحی با تاکید بر لزوم تامین امکانات و زیرساخت‌های لازم در بندر شادگان گفت: برای رفع مشکلات این بندر نیاز به همکاری‌ بخش‌های مختلف است.

وی تخصصی بودن بندر شادگان را یک مزیت دانست و افزود: این بندر با توجه با جذابیت خاص می‌تواند به محل گردشگری تبدیل شود.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به افزایش سهیمه سفر لنج‌های باری در بندر شادگان اظهارداشت: باید زمینه برای پهلوگیری کشتی‌ها و لنج‌های باری در این بندر فراهم شود.

وی افزود: بخش عمده اقتصاد مردم در خوزستان مربوط به تجارت است و تسهیل در روند آن از اهداف مجموعه استان خوزستان است.

بندرشادگان به عنوان هفتمین بندر تجاری خوزستان در مساحتی حدود سه هکتار و با هزینه افزون بر ۴٠٠ میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تکمیل شده است. 
این بندرتجاری مشتمل بر ۲پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول ١٠٣ متر و عرض ١٢ متر و ۲ پل دسترسی است. 
این بندر محلی با عمق اسکله حداقل ۵.۵ متر در شرایط جزر و ظرفیت پذیرش شناورهای زیر پنج هزار تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ١٠٠ هزار تن در سال را دارد و رونق کسب و کار و تجارت در شهرستان شادگان از اهم اهداف بهره برداری از آن به شمار می آید.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خورستان واقع است.

منبع: ایرنا