عصر خوزستان:  دزفول- ایرنا- نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح گازرسانی به روستاهای ۲ شهرستان شوش و کرخه در حال پیگیری و اجرا است، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تمام روستاهای شهرستان‌های کرخه و شوش تا پایان سال ۱۴۰۱ از گاز طبیعی بهره مند می‌شوند. به گزارش […]

عصر خوزستان:

تمام روستاهای کرخه و شوش تا سال ۱۴۰۱ از گاز طبیعی بهره مند می‌شوند

 دزفول- ایرنا- نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح گازرسانی به روستاهای ۲ شهرستان شوش و کرخه در حال پیگیری و اجرا است، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تمام روستاهای شهرستان‌های کرخه و شوش تا پایان سال ۱۴۰۱ از گاز طبیعی بهره مند می‌شوند.

به گزارش ایرنا محمد کعب عمیر عصر پنجشنبه در حاشیه آیین گاز رسانی به روستاهای محور خسرج  در بخش مرکزی شهرستان کرخه اظهارداشت: یکی از مشکلات اساسی روستاهای ۲ شهرستان کرخه و شوش یعنی محرومیت از شبکه گاز به عنوان مطالبه اهالی منطقه در حال پیگیری است.

 وی افزود: کشور ایران با برخورداری از منابع قابل توجه گاز ظرفیت بسیار بالایی در سوخت پاک دارد که باید مردم ایران به ویژه ساکنان مناطق محروم و روستاها از مزایای آن بهره مند شوند.
 کعب عمیر گفت: با پیگیری انجام شده از بند قاف بودجه ۱۴۰۰ و برنامه ششم توسعه کشور اعتبار لازم برای گازرسانی به روستاهای ۲ شهرستان کرخه و شوش تامین شده است تا اهالی این روستاها تا اواخر سال آینده از مزایای گاز بهره مند شوند.
وی یکی از زیر ساخت های توسعه به ویژه در مناطق محروم را گازرسانی عنوان کرد و افزود: با گازرسانی به روستاهای این ۲ شهرستان زمینه برای اجرای طرح های اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی در این مناطق فراهم می‌شود.
نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس  بر ضرورت توسعه زیر ساخت ها در مناطق محروم این شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌ها در مناطق محروم روستایی مانع از مهاجرت افراد از این مناطق می‌شود ضمن اینکه توسعه تولید و اشتغال را در این مناطق به دنبال دارد.
فرماندار شهرستان کرخه نیز گفت: این طرح در روستاهای شیخ فارس، بیت زویر، بیت موزان، صالح سعد، شیخ فالح، استقلال، خمیس و کاظم حمد اجرا می‌شود.

عباس پورعاطف افزود: این طرح ۵۴ کیلومتر طول دارد و شامل حدود یکهزار انشعاب است.
رییس اداره گاز شهرستان شوش و کرخه نیز گفت: این طرح ظرف یکسال به اتمام می‌رسد و بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال هزینه خواهد داشت.

مهدی افشارمهر افزود: حدود یکهزار و ۲۰۰ خانوار در این طرح از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

منبع: ایرنا