عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – اداره کل هواشناسی خوزستان در ۲ اطلاعیه جداگانه نسبت به وقوع مه و ورود سامانه جدید بارشی در هفته جاری هشدار سطح زرد و نارنجی صادر کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان بر اساس هشدار سطح زرد این اداره کل، از فردا […]

عصر خوزستان:

هشدار سطح زرد و نارنجی هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع مه و بارندگی

اهواز – ایرنا – اداره کل هواشناسی خوزستان در ۲ اطلاعیه جداگانه نسبت به وقوع مه و ورود سامانه جدید بارشی در هفته جاری هشدار سطح زرد و نارنجی صادر کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان بر اساس هشدار سطح زرد این اداره کل، از فردا دوشنبه تا صبح چهارشنبه وقوع مه و کاهش دید افقی در بیشتر نقاط خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طبق هشدار سطح نارنجی هواشناسی خوزستان، از اواسط روز چهارشنبه هفته جاری تا اواخر وقت سه‌شنبه هفته آینده ۱۴ دی، ورود و استقرار سامانه بارشی، موجب رگبار، رعد و برق، و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف و تندباد لحظه‌ای، سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر شهری در مناطق شرقی، شمال شرقی ، جنوبی ، جنوب شرقی و بخش‌هایی از مرکز استان ( بهبهان ، هندیجان ، امیدیه ، رامشیر ، رامهرمز، باغملک ،آغاجاری ،دزپارت ،بندرامام ، بندرماهشهر ،اندیکا ، لالی ،ایذه ) و به ویژه ارتفاعات استان خواهد شد.

این اداره کل اعلام کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی از امروز تا روز سه‌شنبه هفته جاری کاهش محسوس دما به ویژه دمای صبحگاهی و شامگاهی پیش بینی می‌شود و احتمال یخ‌زدگی سطح زمین در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات خوزستان وجود دارد.

بر اساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته آبادان و ماهشهر با ۲۰ و ایذه با ۰.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را در خوزستان داشتند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۱۹.۸ و حداقل ۵.۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

سامانه بارشی هفته گذشته بیشتر نقاط خوزستان را فرا گرفت و بیشترین میزان بارش در ایستگاه باران سنجی پل تنگ (مرز خوزستان و لرستان) با ۲۱۰.۵ میلیمتر ثبت شد.

منبع: ایرنا