دبیرکل جنبش عهدالله عراق با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی رهبر و ولی خود را شناخت، گفت: قبل از نماز و روزه و عزاداری و هر امر واجب و مستحب دیگری لازم است که رهبر و جبهه حق را بشناسیم، چنانکه امام حسین(ع) برای همراهی با خود یک شرط گذاشتند و فرمودند: «من کان فینا […]


دبیرکل جنبش عهدالله عراق با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی رهبر و ولی خود را شناخت، گفت: قبل از نماز و روزه و عزاداری و هر امر واجب و مستحب دیگری لازم است که رهبر و جبهه حق را بشناسیم، چنانکه امام حسین(ع) برای همراهی با خود یک شرط گذاشتند و فرمودند: «من کان فینا باذلا مهجته.»

محفل انس با قرآن جبهه مقاومت شامگاه ۱۱ دی‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.
به گزارش ایسنا، سید هاشم الحیدری، دبیرکل جنبش عهدالله عراق در این محفل قرآنی ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: عنوان اساسی در حرکت حضرت زهرا(س) دفاع ایشان از ولایت و از ولی‌شان، حضرت امیرالمؤمنین(ع) است. این نقشی است که حضرت زینب(س) بعد از عصر عاشورا آن را ادامه دادند. حضرت زینب(س)، بعد از واقعه عاشورا از کودکان و زنان و اسرا محافظت کردند، اما به این نقش اکتفا نکردند. چه بسا با خود بگوییم اینکه توانستند از اسرا محافظت، کنند کافی است، اما نقش حضرت زینب(س) فراتر از این است.
وی ادامه داد: نقش ایشان چنان است که در پاسخ به ابن زیاد که از ایشان پرسید:«دیدی خداوند با شما چه کرد؟» فرمودند: «چیزی به جز زیبایی ندیدم.» و در مقابل یزید آن جمله مهم تاریخی را بیان فرمودند: «فَکِد کَیْدک وَاسْعَ سَعْیک و ناصِبْ جُهْدَک فوالله لا تمحُو ذکرنا و لا تُمیتُ وَحْیَنا» حضرت زینب(س) از دین خود دفاع کردند، از امام حسین(ع) و اهداف ایشان دفاع کردند و بر این اساس است که رهبر انقلاب فرمودند: «اگر زینب(س) نبود کربلا باقی نمی‌ماند.» این همان جبهه مقاومت است.
الحیدری تصریح کرد: جبهه مقاومت تنها سلاح و خون نیست؛ بلکه سلاح و خون و فریاد است. امام خمینی(ره) این جبهه را در سال ۴۲ تأسیس کردند. این جبهه در ابتدا یک فریاد بود، سپس به یک نهضت تبدیل شد و پس از آن یک دولت شد و امروز به یک جبهه تحول پیدا کرده است که شامل ایران و عراق و سوریه و یمن و حجاز و افغانستان و هند و پاکستان و لبنان است.
دبیرکل جنبش عهدالله عراق با بیان اینکه امروز خط ولایت، بر خط مقاومت حاکمیت دارد، گفت: در یک دوره حضرت امیرالمؤمنین(ع) بر فراز منبر می‌فرمودند: «أین عمار؟» (عمار کجاست) و این زمانی بود که امت، امام خود را ترک کرده بودند. اما امروز زمانی نیست که گفته شود «عمار کجاست» چراکه این دوره زمان شهید باکری، شهید باقری، شهید قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس، شهید تقوی‌فر، شهید عماد مغنیه، شهید حججی و امروز دوره سید عبدالملک الحوثی و سید حسن نصرالله است. امروز زمان بدر و خیبر است، زمان اُحد نیست؛ چون مردان میدانی چون شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی در این دوره حضور دارند. زمان ما زمان پیروزی است. گرچه در این جبهه خون‌ها ریخته می‌شود، اما این خون‌ها بر زمین ریخته نمی‌شود، بلکه به حماسه تبدیل می‌شوند.
 وی با اشاره به تقابل دائمی جبهه حق و جبهه باطل گفت: همیشه فقط دو جبهه (حق و باطل) وجود دارد و جبهه سومی وجود ندارد. ایستادن میان این دو جبهه به معنی سکوت است و امروز سکوت شایسته نیست. ما در زیارت عاشورا می‌خوانیم: «لعن الله امه سمعت بذلک فرضیت به» (خداوند لعنت کند امتی را که  جنگ دشمن علیه تو را شنید و به آن راضی شد.) مؤمن در میانه این دو جبهه نمی‌ایستد. بین جبهه امام حسین(ع) و یزید باید یکی را انتخاب کند.
دبیرکل جنبش عهدالله عراق اظهار کرد: تمسک به «عروه الوثقی» تنها به این نیست که خداوند را بپرستیم و اهل بیت(ع) را دوست داشته باشیم، بلکه برائت از طاغوت مهم است.
الحیدری با بیان اینکه در هر زمانی ممکن است کربلا و عاشورا رخ دهد، گفت: در دوره هشت سال دفاع مقدس، در شلمچه کربلا رخ داد. در جنوب لبنان زمانی که اسرائیل آن را اشغال کرد و در سامرا وقتی داعش وارد آن شد، کربلا رخ داد. هر زمینی ممکن است کربلا شود و این معنای عبارت «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» در زیارت عاشورا است. این جبهه مقاومت است. حفظ این جبهه فقط با شعر و جشنواره و سخنرانی نیست، گرچه این‌ها هم هست، بلکه فریاد، خون و حضور در میدان می‌طلبد و حاج قاسم سلیمانی مرد این میدان بود.
وی ادامه داد: در جبهه مقاومت در همه زمان‌ها از حضرت آدم تا خاتم و تا قیام قیامت، همیشه جبهه حق و باطل وجود دارد و همیشه در این دو جبهه، رهبرانی هستند. موسی(ع) و فرعون همیشه هستند و هیچ زمانی نیست که این 
دو جبهه خالی از رهبر باشند. زاویه بین حق و باطل صد و هشتاد درجه و کاملا در جهت مقابل هم هستند.
دبیرکل جنبش عهدالله عراق، یافتن جبهه حق و اطاعت از رهبر جبهه حق را مهم‌تر از هر امر واجب و مستحبی عنوان کرد و گفت: نماز واجب است، اما کافی نیست. حفظ و قرائت قرآن و حفظ قرآن و عزاداری مستحب هستند، اما کافی نیستند، مؤمن باید در جبهه حق بایستد. زمانی که یاران امام حسین(ع) به سوی ایشان می‌آمدند، امام هرگز از آنها نپرسیدند که نماز شب می‌خوانید یا خیر؟ از آنها نپرسیدند که درس دین می‌خوانید یا خیر؟ از آنها نپرسید که از کدام عشیره هستند، از آنها نپرسیدند که آیا نماز مستحب می‌خوانید یا خیر؟ بلکه به همه آنها حتی به حر که مانع از رسیدن ایشان به آب شد، خوش آمد گفتند. امام حسین(ع) تنها یک شرط برای همراهی با خود گذاشتند و فرمودند: «من کان فینا باذلا مهجته و موطنا علی لقاء الله نفسه فلیرحل معنا» کسانی که عاشق شهادتند با ما بیایند. نفرمودند علما یا گروه و قومیت خاصی با ما بیایند.
الحیدری افزود: بنابراین، قبل از نماز و روزه و عزاداری و هر امر واجب و مستحب دیگری لازم است که رهبر و جبهه حق را بشناسیم. ممکن است انسان به کربلا برود، اما در جبهه باطل باشد. مگر خوارج نبودند که پیشانیشان از سجده پینه بسته بود، اما از جبهه حق خارج شده بودند. حاج قاسم رهبر و ولی خود را شناخت. پس اصل، مقاومت و جنگ و جهاد نیست، اصل ولایت است. قبل از هر چیز باید جبهه خود را و رهبر خود را بشناسیم و این امتحان ما است.
وی خاطرنشان کرد: هدف آمریکا این نیست که ما نماز نخوانیم، بلکه هدفش آن است که جبهه خود را ترک کنیم. هدف معاویه هم این نبود که مردم نماز نخوانند. لازم است در این زمان بدانیم حق کجاست. حاج قاسم جبهه حق را شناخت. امروز اگر از آمریکا، اسرائیل، انگلیس، آل سعود و داعش که دشمنان خدا هستند بپرسیم دشمن شماره یک شما کیست؟ با احترام به همه مراجع و علما و امت‌ها باید بگویم آنها خواهند گفت ولی فقیه امام خامنه‌ای. همه ما از هر کشوری باید در جبهه ولی فقیه بایستیم.
وی تأکید کرد: امتحان ما فقط مقاومت و جهاد نیست، بلکه باید جبهه حق را بشناسیم. کسی که امروز رأیت امیرالمؤمنین(ع) به دست اوست، مقام معظم رهبری است و این امتحان ما است که امروز این جبهه را بشناسیم.
انتهای پیام