عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: بارندگی‌های امروز در اهواز موجب شده تا بیشتر مناطق این شهر شاهد آبگرفتگی و پس زدگی فاضلاب باشند که ماموران این سازمان نیز در حال تخلیه آب از معابر شهری هستند. ابراهیم قنبری روز یکشنبه در گفت و گو […]

عصر خوزستان:

مناطق شهری اهواز دچار آبگرفتگی شد

اهواز – ایرنا – رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: بارندگی‌های امروز در اهواز موجب شده تا بیشتر مناطق این شهر شاهد آبگرفتگی و پس زدگی فاضلاب باشند که ماموران این سازمان نیز در حال تخلیه آب از معابر شهری هستند.

ابراهیم قنبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بر اثر بارش باران که از بامداد امروز آغاز شد بیشتر مناطق اهواز دچار آبگرفتگی شده و ماموران آتش نشانی به محض تخلیه یک منطقه، به منطقه دیگر اعزام می‌شوند.

وی گفت: هم اکنون مناطقی همچون سه راه تپه، باهنر، سپیدار، میدان نخل، چهار راه زند، خیابان ادهم، فلکه جمهوری، منطقه کیان، خیابان وهابی، خیابان خرداد کیانپارس، و سه راه خرمشهر اهواز شرایط نامناسبی را به لحاظ آبگرفتگی دارند و ماموران آتش نشان در حال تخلیه آب از این مکان ها هستند.

قنبری با اشاره به اینکه تخلیه آب از مناطق مختلف شهر اهواز ادامه دارد بیان کرد: ۵۰ نیروی آتش نشان با ۲۵ دستگاه مکنده و تانکر در سطح شهر اهواز برای تخلیه آب در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا طبق اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان سامانه بارشی از روز چهارشنبه هفته گذشته در استان فعال شد و تا روز دوشنبه هفته آینده این سامانه حاکم خواهد بود.

آبگرفتگی و پس زدن فاضلاب شهر اهواز در هنگام بارش باران سال‌هاست که به معضلی برای شهروندان تبدیل شده است.

برای حل مشکل آبگرفتگی در اهواز پروژه توسعه و بهبود فاضلاب اهواز در دست اقدام است که برای انجام آن، از محل صندوق توسعه ملی تاکنون ۵۰ میلیون یورو تامین اعتبار شده است.

منبع: ایرنا