عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد دولت سیزدهم در بودجه سال ۱۴۰۱ شایسته سالاری و رفع محوریت‌ها در مناطق کم‌برخوردار است. سید محمد مولوی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شایسته سالاری به عنوان اولویتی مهم در انتخاب کابینه و وزرای دولت سیزدهم […]

عصر خوزستان:

نمایندم مردم آبادان:رویکرد دولت در بودجه ۱۴۰۱شایسته سالاری و مردم محوری است

آبادان – ایرنا – یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد دولت سیزدهم در بودجه سال ۱۴۰۱ شایسته سالاری و رفع محوریت‌ها در مناطق کم‌برخوردار است.

سید محمد مولوی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شایسته سالاری به عنوان اولویتی مهم در انتخاب کابینه و وزرای دولت سیزدهم است که اثرات آن در آینده بر کشور به ویژه اقتصاد کشور نمایان خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش بوجه به استان خوزستان در برنامه بودجه سال آینده افزود: طبق بررسی‌ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در چند سال اخیر ۲۰ درصد پروژه‌های استان خوزستان فاقد ردیف اعتباری بود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ با آغاز به کار دولت سیزدهم دچار تغییراتی شد، افزود: بر توجه به معضلاتی که خوزستان در زمینه آب و فاضلاب، بیکاری مشکلات محیط زیستی و عمرانی دارد پیش‌بینی می‌شود بودجه استان نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته باشد.

مولوی خواستار استفاده از منابع درآمدی خوزستان برای رفع معضلات این استان شد و بیان کرد: سهمی از محل تملک دارایی‌ها یا محل درآمدها، ارزش افزوده و درآمدهای کلان استان، برای خوزستان در برنامه بودجه سال آینده دیده شده است.

وی افزود:در بند ه تبصره یک بودجه سال آینده، اعتباری برای ادامه طرح تثبیت فاز ۲ پالایشگاه آبادان دیده شده که براساس آن به وزارت نفت اجازه داده می شود از مازاد درآمد پالایشگاه آبادان در صورت نیاز برای اجرای فازهای ۲ و چهار این پالایشگاه استفاده کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خواستار نگاه ویژه دولت به خوزستان  شد و گفت: دولت مشکلات خوزستان به ویژه شهرهای آسیب دیده از جنگ تحمیلی آبادان و خرمشهر را باید دسته بندی و اولویت بندی کند و برای رفع آنها اعتبارات ملی لازم را در ردیف بودجه و یا تصمیمات دولتی ببیند.

مولوی افزود: پیشنهاداتی برای تلفیق بودجه و همچنین کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی در راستای رفع معضلات شهری آبادان مانند لایروبی رودخانه‌های بهمنشیر و کارون از سوی هر سه نماینده مردم این حوزه در مجلس شورای اسلامی آماده شده است که در روزهای آینده تقدیم مجلس خواهد شد.

وی سفرهای استانی دولت سیزدهم برای آگاهی از مشکلات کشور را گامی موثر در رفع معضلات بیان کرد و ادامه داد: سفرهای استانی رییس جمهور باعث ایجاد ارتباط با مردم خواهد شد ضمن اینکه مشکلات و معضلات استان‌ها را از نزدیک خواهد دید و در رفع آنها برنامه ریزی خواهد کرد.

مولوی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم پایتخت محور نیست گفت: امیدواریم نگاه کابینه دولت نیز در این راستا باشد؛ انتظارات از وزارت خانه‌ها بیش از این است و مردم انتظار خروج از بحران اقتصادی را دارند.

وی افزود: مردم دچار مشکل هستند و دستگاه‌های اجرایی مانند برنامه برنامه و بودجه، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد دارایی، معاون اقتصادی رییس جمهور و دستگاه‌های اقتصادی مانند وزارت صمت باید منسجم‌تر عمل کنند.

منبع: ایرنا