عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – مدیر عامل آبفا خوزستان گفت:دستگاه آب شیرین‌کن شهر چوئبده با ظرفیت سه هزار متر مکعب در شبانه روز با پیگیری و اقدامات صورت گرفته تا بهمن امسال بهره‌برداری می‌شود. به گزارش ایرنا محمدرضا کرمی‌نژاد روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از شهر چوئبده و این تاسیسات آب شیرین‌کن بیان کرد: تجهیزات تصفیه خانه […]

عصر خوزستان:

آب شیرین‌کن شهر چوئبده آبادان بهمن امسال وارد مدار می‌شود

آبادان – ایرنا – مدیر عامل آبفا خوزستان گفت:دستگاه آب شیرین‌کن شهر چوئبده با ظرفیت سه هزار متر مکعب در شبانه روز با پیگیری و اقدامات صورت گرفته تا بهمن امسال بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایرنا محمدرضا کرمی‌نژاد روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از شهر چوئبده و این تاسیسات آب شیرین‌کن بیان کرد: تجهیزات تصفیه خانه و مخزن این دستگاه تهیه شده است، و با ورود این دستگاه به مدار، مشکل تامین آب شرب شهر چوئبده و روستاهای اطراف برطرف خواهد شد.

وی افزود: تجهیزات این دستگاه از خارج از کشور و به سختی تامین شده که باعث تاخیر در بهره‌برداری آن شد.

کرمی‌نژاد با بیان اینکه اصلاح شبکه و تامین آب شرب شهر چوئبده و روستاهای اطراف در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: تامین آب این شهر اکنون از ایستگاه جمشید آباد آبادان با ظرفیت شبانه روز پنج هزار متر مکعب در حال انجام است.

مدیرعامل آبفا خوزستان در خصوص اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب آبادان نیز گفت: پنج هزار میلیارد ریال اعتبار از ماده ۵۶ با پیگیری نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب آبادان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: این اعتبار از طریق فاینانس داخلی است و پیمانکار آن تا سه هفته دیگر انتخاب خواهد شد.

وی ادامه داد: با این اعتبار مشکل اساسی شبکه فاضلاب آبادان برطرف خواهد شد ضمن اینکه اصلاح شبکه فاضلاب چوئبده و روستاهای اطراف نیز انجام خواهد شد.

شهر چوئبده با حدود ۹ هزار نفر جمعیت در فاصله ۳۵ کیلومتری آبادان قرار دارد.

منبع: ایرنا