عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: ماندگاری آب‌های سطحی در اهواز ناشی از بارندگی‌ اخیر، با تخلیه سریع آبگرفتگی و تدابیر شهرداری و آبفای اهواز بسیار کاهش یافت. سیاوش محمودی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بر اثر بارندگی ۲ روز پیش، برخی از نقاط شهر […]

عصر خوزستان:

زمان ماندگاری آبگرفتگی در اهواز کاهش یافت

اهواز – ایرنا – رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: ماندگاری آب‌های سطحی در اهواز ناشی از بارندگی‌ اخیر، با تخلیه سریع آبگرفتگی و تدابیر شهرداری و آبفای اهواز بسیار کاهش یافت.

سیاوش محمودی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بر اثر بارندگی ۲ روز پیش، برخی از نقاط شهر اهواز شاهد آبگرفتگی بود که در مناطق هشت ، ۶ شهرداری آبگرفتگی شدت بیشتری داشت.

وی گفت: اما بابت همین میزان آبگرفتگی از مردم اهواز که باعث ایجاد اخلال در زندگی آنها شد عذرخواهی می کنم و از شهرداری و آبفا می‌خواهم که با جدیت به دنبال حل این مشکل باشند.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: آبفا و شهرداری اهواز در نقاطی که در بارندگی های اخیر دچار آبگرفتگی شدند پروژه‌هایی را تعریف کنند تا دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.

وی همچنین ریزش خط فاضلاب در اطراف میدان جمهوری اهواز را باعث فرونشست زمین و آبگرفتگی در این منطقه بیان کرد.

محمودی افزود: بر اثر ریزش خط فاضلاب در میدان جمهوری اهواز، برخی خیابان های منطقه یک اهواز از جمله ادهم ، یوسفی و مناطقی از فاز ۲ پادادشهر دچار آبگرفتگی شدند اما با تدبیری که انجام گرفت به سرعت آبگرفتگی تخلیه شد.

وی همچنین گفت: شرکت آبفای خوزستان در خیابان الهادی کوی علوی پروژه‌ای را شروع کرده که هنوز بخشی از آن اجرا نشده است و یکی از دلایل آبگرفتگی در خیابان فرحانی و الهادی این منطقه به دلیل تکمیل نشدن پروژه است.

محمودی ادامه داد: با کمک آبفا و شهرداری با مکنده و پمپ آب، آبگرفتگی این منطقه برطرف شد.

وی افزود: آبگرفتگی منطقه گلدشت اهواز که فاقد شبکه فاضلاب است، بلوار فنی و حرفه‌ای و برخی نقاط دیگر اهواز که بر اثر این بارندگی به وجود آمده بود نیز به سرعت تخلیه شد.

وی افزود: ضروری است که آبفا و شهرداری به سرعت در نقاطی که دچار آبگرفتگی شدند پروژه هایی را تعریف کند تا دیگر شاهد آبگرفتگی نباشیم.

در سال های گذشته نیز شاهد ریزش فاضلاب در برخی نقاط اهواز از جمله منطقه پردیس بودیم که دلیل اصلی آنها از سوی شرکت آبفای خوزستان فرسودگی خطوط فاضلاب بیان شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان بر اثر بارندگی اخیر، ۱۳ نقطه در اهواز دچار آبگرفتگی شدند.

منبع: ایرنا