عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیر اموربرق منطقه سه اهواز گفت: تعداد ۲۹ دستگاه ترانسفورماتور معیوب در بافت مرکزی شهر اهواز به منظور افزایش کیفیت ولتاژ و پایداری شبکه برق شناسایی و تعویض شد. سعید احترامی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این  دستگاه‌ها با ۲۹ میلیارد ریال با هدف حفظ پایداری […]

عصر خوزستان:

۲۹ دستگاه ترانسفورماتور معیوب در بافت مرکزی شهر اهواز تعویض شد

اهواز – ایرنا – مدیر اموربرق منطقه سه اهواز گفت: تعداد ۲۹ دستگاه ترانسفورماتور معیوب در بافت مرکزی شهر اهواز به منظور افزایش کیفیت ولتاژ و پایداری شبکه برق شناسایی و تعویض شد.

سعید احترامی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این  دستگاه‌ها با ۲۹ میلیارد ریال با هدف حفظ پایداری شبکه برق با ولتاژ کیفی و به منظور رفاه و آسایش مردم تعویض شد.

وی افزود: این ترانس‌ها مربوط به مناطق مهدیس، پاداد، فاز ۲ پاداد، بنکدارا، خاقانی،  بیست متری مهدیس، نورد و لوله، وکیلی بین منصوری و کمپانی اهواز و … انجام شد.

احترامی ادامه داد: ترانسفورماتورها باعث می‌شوند با توجه به محدودیت‌ ناشی از گرمای هوا در نیمه اول سال با برنامه‌ریزی صورت گرفته در نیمه دوم سال اورهال و به روزرسانی شبکه انجام شود.
مدیر اموربرق منطقه سه اهواز افزود: بهره برداری نامناسب و اضافه بار به ویژه در ساعات پیک (اوج مصرف) یکی از عوامل مهم تاثیرگذار در آسیب دیدن ترانسفورماتورها است که برای حفظ و نگهداری این تجهیزات و جلوگیری از بروز حوادث اتفاقاتی و کاهش خاموشی نسبت به بارگیری و تعدیل بار آن اقدام و همزمان کلیه تجهیزات منصوبه نیز بازبینی و درصورت نیاز رفع نقص شد.

به گزارش ایرنا ماه گذشته تعداد ۵۰ دستگاه ترانسفورماتور معیوب در نقاط مختلف شهر اهواز شناسایی و نصب شده است.

شرکت توزیع نیروی برق اهواز دارای ۶۲۰ هزار مشترک با ۱۰ هزار کیلومتر طول خط شبکه است.

منبع: ایرنا