عصر خوزستان: استانها – ایرنا – حضور مسئولان در اقصی نقاط کشور نشان از عزم جدی آنها برای حل مشکلات و تقویت اعتماد مردم دارد. این حضور که بر روی ریل تصمیم گیری و تصمیم سازی قرار گرفته تلاش می‌کند تا به فوریت از رنج و آلام مردم کاسته و نگرانی را از آنها دور کند. به گزارش […]

عصر خوزستان:

حضور مسئولان در میدان؛ محور حل مشکلات و تقویت اعتماد مردم

استانها – ایرنا – حضور مسئولان در اقصی نقاط کشور نشان از عزم جدی آنها برای حل مشکلات و تقویت اعتماد مردم دارد. این حضور که بر روی ریل تصمیم گیری و تصمیم سازی قرار گرفته تلاش می‌کند تا به فوریت از رنج و آلام مردم کاسته و نگرانی را از آنها دور کند.

به گزارش گروه اخبار استانها، امروز پنجشنبه ۱۶ دی ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) برخی از مسئولان کشور برای رفع دغدغه‌های مردم با حضور در استان‌های مختلف به میان آنها رفته و تلاش کردند به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

از جمله این موارد می‌توان به حضور مدیران ارشد دولتی در مناطق سیل‌زده اشاره کرد که در پی سیل ناشی از بارندگی‌های اخیر در میان مردم حاضر شدند و از نزدیک آخرین اقدامات صورت گرفته درباره وضع سیل‌زدگان را بررسی کردند.

سفر احمد وحیدی وزیر کشور به بندرعباس را می‌توان در این راستا تعریف کرد. وی صبح امروز با حضور در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان تاکید کرد که دستگاه‌های مسئول تارفع مشکلات مردم سیل زده هرمزگان خدمات رسانی انجام دهند.

حضور مسئولان در میدان؛ محور حل مشکلات و تقویت اعتماد مردم

وزیر کشور همچنین امروز در جلسه مشابه دیگری که در شهرستان رودان استان هرمزگان برگزار شد،به مردم اطمینان داد که خسارت‌های ناشی از سیل در هرمزگان جبران می‌شود.

وحیدی در ادامه به منظور بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده به استان کرمان سفر کرد. وی پس از ورود به این شهر با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهید سلیمانی ادای احترام کرد. 

وزیر کشور سپس در جریان برنامه‌های خود از تالاب جازموریان در استان کرمان بازدید کرد و با مردم روستای پِنگ که واحدهای مسکونی آنها در جریان سیل اخیر دچار آبگرفتگی شده بود، به گفت وگو نشست. 

حضور مسئولان در میدان؛ محور حل مشکلات و تقویت اعتماد مردم

وی سپس به بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان رودبار جنوب کرمان رفت و در جریان این بازدید، تاکید کرد که دولت نهایت همکاری را با مردم سیل‌زده جنوب کرمان خواهد داشت.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو هم که پیرو دستور رییس جمهور به مناطق سیل‌زده در جنوب کشور سفر کرده صبح امروز مجددا از روند امداد رسانی در شهر کنارک در سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

روند تخلیه و انتقال آب از معابر و منازل مسکونی و همچنین اسکان موقت آسیب‌دیدگان از جمله موضوعاتی که وزیر نیرو آن را با دقت دنبال می‌کند. 

وزیر نیرو همچنین مشکلات حاشیه‌نشینان و سیل‌زدگان چابهار را بررسی و دستورات لازم را برای پیگیری بهتر مشکلات و امدادرسانی فوری صادر کرد.

محرابیان شب گذشته نیز با حضور در جلسه “ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان” تاکید کرد که حل مشکلات زیرساختی ناشی از سیلاب اخیر پس از تامین اعتبار از ۲ روز آینده آغاز می‌شود.

امروز از مرکز ایرنا در مشهد هم خبر رسید که وزیر راه و شهرسازی به این شهر سفر کرده است. معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی که در این سفر رستم قاسمی را همراهی می‌کنند، قرار است مسائل مربوط به حوزه ساخت و توسعه، حمل و نقل و فرودگاهها، بازآفرینی، معماری و شهرسازی و مسکن را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

حضور مسئولان در میدان؛ محور حل مشکلات و تقویت اعتماد مردم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که امروز میهمان مردم استان مرکزی است در گفت و گو با خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در اراک از پیش بینی برای اختصاص ۲ درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگ خبر داد. به گفته محمد مهدی اسماعیلی این امر می‌تواند در حوزه فرهنگ تحول آفرین باشد.  

فیلم این گفت وگو را می‌توانید در زیر ببینید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار  با امام جمعه اراک  یادآور شد که دولت سیزدهم ۲۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرهنگی اختصاص داد. اسماعیلی همچنین در بازدید از تالار مرکزی اراک در گفت وگو با خبرنگاران گفت که تکمیل تالارهای مرکزی کشور در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه است.

نقش آفرینی شهروندان در حوزه فرهنگ، اجرای برنامه‌های قرآنی و پشتیبانی رییس جمهور از فعالیت‌های فرهنگی از محورهای دیگر سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر بود.

معاون پارلمانی رییس جمهور نیز امروز پنجشنبه در آیین گرامیداشت شهدای هویزه اعلام کرده بود که دولت انقلابی اهل رخوت و رکود نیست، مرد میدان است.

وی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اعلام کرد که رییس جمهور با بهبود حقوق کارکنان دولت موافق است. معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین در ادامه برنامه‌های یک روزه خود از روند ارائه خدمات تیم های پزشکی نورآوران در شهر بستان بازدید کرد.

حضور مسئولان در میدان؛ محور حل مشکلات و تقویت اعتماد مردم

معاون رئیس جمهور در ادامه و در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه‌های خوزستان تصریح کرد که پرداخت حقوق های نجومی ساماندهی می شود. به گفته این مقام ارشد دولتی سقفی برای این حقوق ها در نظر گرفته خواهد شد.

مرکز ایرنا در شیراز هم در خبری اعلام کرد که رئیس مجلس شورای اسلامی وارد این شهر شد. محمد باقر قالیباف در اولین برنامه خود به دیدار آیت الله محمد فقیه امام جمعه نی ریز رفت و از وی عیادت کرد.

وی سپس در در مراسم یادواره ۵۰۰ شهید این شهرستان شرکت کرد و در آنجا تاکید کرد که تحریم، ظلم آشکار آمریکا به ملت ایران است.

حضور مسئولان در میدان؛ محور حل مشکلات و تقویت اعتماد مردم

منبع: ایرنا